måndag 31 oktober 2011

Världens mest fuckade system!

Försäkringskassan och föräldrarpenning. Finns det någon sämre djungel att hamna i egentligen? I torsdags när jag låg och kramade Ulrich var inte direkt min första tanke att jag måste ringa till försäkringskassan och sjukanmäla mig. Tydligen borde den varit det eftersom det är helt stört omöjligt att anmäla i efterhand. Som tur är tar jag bara ut halva dagar så min sambo kan ta ut föräldrarpenning för den andra halvan. Annars förlorar vi en hel dags lön. Juppijejje!

Så kom ihåg det om ni blir sjuka och inte kan ta hand om ert barn. Ring för guds skull försäkringskassan om ni så ligger på dödsbädden. För vem skulle man annars vilja ringa?

3 kommentarer:

  1. Fuck försäkringskassan säger jag bara! Det enda dom gör är att strula med en hela tiden.. blää!!
    Hur tar du ut dagarna och hur många i veckan? Man kan ju trixa och mixa lite som man vill, men jag har än så länge kört 5 dagar i veckan.. Men visst kan man blanda in lägsta nivå dagarna nu också?? Jag är totalt lost när det gäller det där..

    D vitamindropparna gillar inte Rasmus heller, men gröten gick ju bra.. så det går säkert bra för er också :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Men hur fungerar det. Måste jag anmäla mig till F-kassan När jag är sjuk och så även min sambo så ha kan vara hemma och ta pappaledigt?
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. MEN HUR DÅLIGT SAMVETE HAR INTE JAG DÅ......har inte haft ork att kolla runt på bloggar. Har slökollat lite... men inte hos dig! MEN de är för att jag vill vara skärpt när jag är här på finbesök! ;) Vill ju liksom inte missa något. O jag gillar ju er. Känns liksom inte shysst att bara glida in scrolla igenom o kryssa ner. Vill ju liksom vara här, känna in stämningen o plita ner några rader ;)

    Tack för fina kommentarer... Jag är säker på att Lucas fått superkrafter från T ♥ o de är jag så tacksam över!

    Ja det där systemet verkar ju inte vara det smidigaste! Bra att tänka på! Annars har vi (peppar peppar) haft väldigt tur med försäkringskassan. O då har vi haft väldigt mycket med dem att göra! Men de handlar säkert om vilket område man är inne o gnager på.

    Ska läsa igenom dina andra inlägg under dagen.. :) ska se om jag lyckas lägga Lucas åt sidan så han får sova själv. Han har legat på mig hela natten o varit jättegnällig. Vet inte om han kanske är förkyld. Han låter täppt...kanske är därför!

    Hur går de för er då? Tänker på er... hoppas nätterna blir bättre om inte annat.

    Varma kramar och en high five :)

    SvaraRadera