tisdag 1 november 2011

Morgonstund har guld i mun!

Idag vaknade vi utvilade klockan halv nio. Ja iofs Teodor är väl alltid utvilad men hans mamma är inte alltid piggelin. Natten var bra och innehöll endast en amning vid halv tre. Sen vaknade han igen vid sex men det tycker jag är okej eftersom det är "morgon" då. Amningen vid halv tre innebar att han sov sju och en halv timme i sträck.

När vi kom in igår kväll vaknade han dock en stund men vi lät honom ligga kvar och efter en stund somnade han av sig själv. Duktig kille! Det är något jag tänker fortsätta med. Att inte plocka upp honom så fort jag hör att han är vaken utan ligga och avvakta en stund.

Igår var jag och tränade igen. Det är helt underbart att röra på fläsket. Ja för fläskasvål finns det gott om på denna kropp. Även om den börjar få tillbaka sin gamla shape. Jag måste ta tag i styrketräningen och coreträningen. Det är väl behövligt med en liten kille som bara blir större och större. Imorgon ska jag nog ge mig ut i löpspåren för första gången på ett år. Heja mig! Om ni inte hör något efter detta har jag troligen dragit nosen i gruset.

Förövrigt har jag inte uppdaterat min viktnedgång så frekvent de senaste veckorna men det händer inte så fantastiskt mycket på den fronten. Jag har väl minskat ett kilo ungefär. Musklerna börjar bli lite mer framhävande och byxgarderoben har utvidgats något. Mer om det i veckan som kommer.

Helgen som var hade vi besök av Teodors mormor och farmor. Vi var på Allum och shoppade loss. Ja jag handlade bara till Teodor förrutom att min mamma gav mig två baslinnen.. Mysigt var det att ha dem här men det var ändå skönt när de åkte hem och allt var tillbaka på sin plats igen.

Vi har märkt att Teodor blir otroligt uppspelt när "vardagen" förändrar sig. När det är massor av människor runtomkring honom hela tiden. Han kan inte skärma av sig lika enkelt och nattningarna blir mycket jobbigare. Nu har vi haft två dagar med bra kvällar och igår gnällde han knappt något på kvällen. Kors i taket!

Sömntillfällena på dagarna går däremot inte lika smidigt. Efter en timmes gnäll och otaliga försök i både säng, barnvagn och famn är jag nu helt slut. Någon som har några tips på hur man får en nyfiken men smågnällig trött bebis att sova? Ja förrutom att ta ut honom på barnvagnspromenader? Jag tar tacksamt emot alla möjliga knep!

Förövrigt tror jag att Teodor har börjat prata i sömnen. Kan de göra det så tidigt? Tror det isf kommer ifrån mig. Jag pratar ganska mycket i sömnen tydligen går det inte att urskilja vad jag säger utan det är lika mycket grekiska som Teodors babbel.

1 kommentar:

  1. Sv: Ja det där med försäkringskassan är ett virrvarr, blir lika orolig varje månad om man får ut ersättning eller inte..
    Nej jag nattammar inte. Ammade den första 1 1/2 månaden, men hon blev aldrig nöjd och var gnällig mest hela tiden och jag kunde inte ta mig utanför dörren. Så jag började pumpa och märkte då att hon inte fick i sig tillräckligt så fick komplettera med ersättning. Efter det blev hon en helt annan tjej. Glad, pigg och jag kunde ta promenader utan att vara livrädd för att hon skulle börja skrika & vilja ha mat.

    Ammar du helt? Tänkte på att du skrev att han har svårt att somna, om det har att göra med maten att han inte är riktigt mätt. Men Alwa är oxå sån ibland. Varierar från dag till dag hur hon sover. Men nu har hon börjat ta napp och det har underlättat mycket då hon innan tagit flaskan som tröst. Så nu somnar hon själv i sängen om kvällarna. Lite gnäll kan man väl inte undkomma :) hur gammal är din son? Theodor var det va..

    Kraam Pernilla och lilla Alwa

    SvaraRadera