måndag 28 november 2011

Vinden susar i advent

och vårt första ljus blev tänt ....

Igår stormade det på bästkusten och så även i övriga landet när Berit röjde fram.  Fönsterna skakade flera gånger om och varje gång förundrades jag över att de verkligen höll.

Helgen spenderades hos A:s mamma i närheten av Snållandet. Det var första gången på ett tag som vi sov borta med Teodor och det gick helt okej. Det vi insåg var att det är god tid att införskaffa en resesäng. Vagnen är alldeles för liten för att sova i och han vaknar varje gång han sträcker på sig. Han gillar nämligen att ligga rakt ut med armarna i victorystil. Han börjar bli lång vår lilla plutt.

På vägen hem var det egentligen meningen att vi skulle svänga inom lager 157 och Gällstad men eftersom det pissregnade och blåste lite smått i trädtopparna tog vi bilen hela vägen hem till Göteborg istället. Andreas fick köra hela vägen för jag vägrade! Det var nämligen inte så länge sedan jag tog mitt körkort. Närmare bestämt dagen innan Teodors födelsedag. Vattnet gick precis efter uppkörningen. Joråsåatte! Det gäller att vara ute i god tid ;) men det är en annan historia det.

När vi kom hem satte jag mig för att pyssla ihop min adventsljusstake. Ja eller en utav dem. Till mitt förtret märkte jag när jag kommit till ljus nummer tre att bandet inte räckte till. Skaplig missberäkning av mig! Det blir till att handla mer band idag för jag hade nämlig tänkt att pryda några andra saker med det också. Resultatet kan ni se nedan. Jag småler när jag ser att det saknas en siffra!


Hoppas ni hade en mysig första advent. Nu lackar det mot jul och idag ska jag försöka få upp mina adventstjärnor. Kanske blir det lite mer julpyntshandel. Vi har nästintill noll pynt hemma. Kan bero på att jag inte är någon fan av porslinstomtar. Man kan nog faktiskt säga att jag hatar dem. I alla fall de gamla och grå som ser så fruktansvärt elaka ut. De kan få pryda någon annans hem men här kommer de inte in.

1 kommentar:

  1. håller med dig ang tomtarna! HA! Där fick de!

    Asså hur A ens kund tänka tanken på att du skulle ha ett annat snöre på sista ljuset...asså jag finner inte ord. Ryser i hela kroppen. De är ju en inredningsmardröm! Nä nu måste jag samla mig efter det här.... jag måste sätta mig ner...oj jag satt visst redan, lägga mig ner då. Vi hörs när jag har återhämtat mig från chocken!

    kram

    SvaraRadera