torsdag 10 november 2011

trumvirvel ....

damtadam ...

Nej jag skämtade bara här händer det ingen spektakulärt direkt. Teo har en av sina mindre roliga dagar. Missnöjd med precis allt. Varje natting är en kamp. Ja det var inte jag som vaknade femtio gånger i natt och förstörde nattsömnen.

Varje morgon tänker jag: Jag vill inte gå upp. Jag orkar inte. Jag vill sova! Ständigt denna keps som vilar över mitt huvud. Ibland lever jag som i en dimma. Jag gör saker utan att veta om att jag gör det. Lite småfarligt när man tänker efter.  Man är där kroppsligt men inte mentalt.

Gick en vända på stan innan och tänkte att jag skulle utnyttja klubbrabatten på Kappahl. Hittade tyvärr inget av intresse. Främst var jag där för att handla kläder till lilleman men jag tycker inte några av butikerna har så många roliga plagg för tillfället. Kanske är det för att jag idag verkligen inte har någon lust alls. Det är bara en sådan där dag då jag helst skulle vilja gräva ner mig under täcket och komma fram när det ser lite ljusare ut.

Självklart blev det ingen lycka på budgivningen i tisdags så vi får hänga kvar i vårt ruttna gråa palats ett tag till. Okej jag överdriver kanske lite så farligt är det inte men jag är väldigt trött på att bo så litet. Det är grejer överallt jämt och ständigt. Jag vill ha något eget som jag får inreda fint och framförallt där det finns mer plats för förvaring utan att man behöver trycka in alla grejer eller ta ut alla saker som står framför för att hitta det man letar efter. Jag antar att vår tur kommer snart. Det är bara att vänta på huset med stort H och leta vidare.

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och slappa lite i soffan. Hoppas ni har en bra torsdag. Imorgon är det fredag igen!

2 kommentarer:

  1. Gud vad jag känner igen mig i det du skriver.
    Vissa dagar vill man verkligen inte stiga ur sängen, och när man är så trött och inte har någon lust så känner man verkligen inte för att göra något alls. Man vill helst bara gå och lägga sig igen! :)

    Helen på BVC trodde att när de börjar äta gröt på kvällen så småningom så kommer de stå sig längre, vilket resulterar i att de sover längre. Så jag hoppas verkligen det. Har försökt att INTE ge henne flaskan i sängen, men det går sådär :) hehe.
    Vill de ha mat så vill de. Starka små viljor det där.

    Kramar från oss <3

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att de strular med nattningarna. Åh snart är de 15 o då får man tjata igen på att de ska gå o lägga sig... :P

    Ibland har man deppdagar. Tror man måste få ha dem. Njuta av att bara göra ingenting ...inte lika lätt med liten men man kan få känna att man inte behöver ha några andra måsten utöver.

    Skickar massor med energikramar!

    SvaraRadera