tisdag 15 november 2011

I skrivande stund

ligger Teo och övar på att vända sig från rygg till mage på "rätt" sätt. Han kommer bara halvvägs sen tar det stopp. Riktigt förbannad blir han då och försöker igen och igen och igen. Om någon vecka kommer det troligen gå hela vägen och då kommer det nog vändas och vridas i ett.

Jag sitter här och förundras över hur mycket han har lärt sig på bara några veckor. Nu kan han hålla i sina leksaker så mycket längre tid än innan. Han kan föra dem till munnen och smaka på dem, ta dem med ena handen utan att titta på dem om de ligger vid sidan, greppa dem med två och sen byta hand. I övrigt är han även väldigt bra på att vifta och slå med dem i en väldans fart gärna på sig själv samt undersöka dem från olika håll genom att vända och vrida på dem. Framförallt har han blivit så mycket starkare i hela kroppen.

När lärde han sig allt det här? Det var ju igår jag hade ett litet knyte i famnen som knappt kunde öppna ögonen. Nu gör den sådär igen tiden. Bara springer iväg och jag hänger inte med utan vill frysa den för att hinna njuta ännu mer. Snart är det jul och då är han nästan ett halvår! Sex månader! Hjälp!

Idag är vädret verkligen underbart och jag tror jag ska sätta mig i en park och avnjuta lunchen. Kvalitetstid för morsan. Gårdagen med de andra mammorna var mysig. Teo skötte sig utomordentlig igen förrutom att han degglade som en bulldog. Dregglisen var helt genomsur. Jag får nog sy några med lite bättre uppsugningsförmåga. Tror ni man kan använda Wettexdukar?

Igår var det en man från NTF och pratade om bilsäkerhet. Vi fick ta på oss en blytung hjälm och känna hur småttingarnas huvud egentligen känns att bära upp med hjälp av deras kyckling nacke och späda kropp. Det var ju inte direkt fjäderlätt. Det är inte konstigt att de nickar till ibland och inte kan hålla det uppe helt rakt. Teo ser ut som en söt liten uggla ibland. Hihi.

Innan hade jag självklart varit en runda på staden och tittat i butiker. Det går liksom inte att undgå. Det är sjukligt farligt att bo så nära centrum. Det slinker ner både det enda och det andra. Igår blev det endel nya saker till Teodor vilket iofs var ganska behövligt för han börjar växa ur det mesta nu. Hittade fina koftor på H&M för halva priset. Nästan gratis alltså :)

Nu ska jag fortsätta leka lite med min son innan det är dags för hans första nap. Passa på att njuta av hösten för snart står julen för vår port. På tal om jul. Någon som vet vart man kan hitta ett snyggt avlångt zinkfat eller liknande som man kan sätta fyra vackra blockljus på vilka ska agera advetsljus?

1 kommentar:

  1. Wettex, ja de vore verklgien något! Dregla kan de!! :) haha

    Heja T!!! Duktiga killen. Häftigt att de händer så mycket nu. Vi var hos sjukgymnasten igår med Lucas o de konstaterade att han är som en 2 månaders bebis i den motoriska utvecklingen och styrka. (pga hans svårigheter). Fast de är skönt att veta, o nu vet vi även vad han skulle behöva träna mer på. Så nu blir de boothcamp här hemma :P

    svårt att gå till stan utan att få med sig något hem :P vi har inte så många butiker att välja mellan, du springer över de rätt fort med andra ord... så de händer faktiskt att vi kommer hem tomhänta ;) hihi!

    kramar

    SvaraRadera