onsdag 9 november 2011

Min lilla lustiga prick!

Haha sitter här och småskrattar åt Teodor. Han är så söt när jag lägger ner honom i vagnen för att sova. Han liksom pratar med nappen i munnen och det låter så gulligt. Lät honom ligga där och flaxa och jollra medan jag tog en välbehövlig dusch. När jag kom ut fem minuter senare sov han. Min duktiga kille!

Synd att han inte kan vara lika duktig på att inte äta på nätterna. Haha igår vaknade han elva men vi fick honom att somna om med napp. Matdags igen klockan ett då provade vi inte ens napp för jag täntke det hade gått nästan sju timmar sedan han åt så klart han var hungrig. Det ångrar jag idag för sen låg han vaken och skulle leka i en timme ungefär. Spottade bara ut nappen och låg och rev på sitt spjälsängsskydd och pillade med flodisen (snuttefilten) Inte okej!

Han somnade nog vid två igen efter en ordentlig tankning. Klockan halv fem var det dags igen. Jag tänkte prova nappen men han totalvägrade. Slöt läpparna och satte blixtlås på så det var bara att ge med sig igen efter gnäll och skrik. När han vaknade igen lite i sex tänkte jag att nu får han väl ändå ge sig. Jag försökte med allt. Napp/vagn/vyss ingenting hjälpte. Ne för då var det morgon för herrn och då ska man äta frulle förstår ni. Det blev alltså tidig morgon för vår del idag. Jag är lite schleten men jag hänger ihop.

Idag ska vi gå och posta dopinbjudningarna och sen ner till ICA för att handla lite smått och gott. Annars händer inte så mycket i ett gråmulet Göteborg. Jag måste boka tid till klippning och slingning men först får jag höra med sambon om han har någon match nästa lördag eftersom vi kom fram till att det nog var den bästa dagen för mig att fixa håret. Då kan han gå en sväng på stan med Teo undertiden.

Nu ska jag passa på att spana in ännu ett avsnitt av nya 90210. Jag är helt hooked! :) 

3 kommentarer:

  1. Det verkar som om Teo har börjat gilla nappen :) Jag fortsätter kämpa med Alwa. Nappen är inte lika bra som flaskan när det ska sovas..

    Jag känner igen de där nätterna. Riktigt jobbiga, och man förstår inte varför de vaknar så ofta. Man ar ju gjort allt rätt men ändå envisas de med att vakna :)
    Jag var på BVC idag och pratade med henne om nattrutiner. Fick en del bra tips, men ska absolut använda mig av dina råd du skrev.

    Kramar till er
    Hoppas ni får sova bättre i natt.

    SvaraRadera
  2. Grattis till Theo!!!!

    Än en gång, Rasmus & Theo är nog tvillingar eller nåt för det där låter som en natt med Rasmus. Eller iaf dom senaste nätterna.. Vaknar till och gnyr lite runt halv elva, elva.. stoppar in nappen och han somnar oftast om direkt. Vaknar vid ca 01 och är då hungrig.. men han brukar somna då. Sen kommer vi till kl 05 då han vaknar.. försöker ge honom nappen, men oftast går inte detta och lat som jag är tar jag upp honom och ammar honom lite.. SEN vill han oftast inte somna om. Han vill ha morgon då, men det vill inte jag!!!! Då blir det mycket vaggande och vyssjande innan han kan somna om.. Hur kan man göra för att bryta detta mån tro? Har du fått några tips? :)

    SvaraRadera
  3. I´m here to stay! Ja tills vi åker nästa gång... Hejsan hoppsan! Vilka roliga prickar de små är! Haha... När jag ler mot Lucas så rynkar jag alltid lite lite på näsan, NU gör han likadant! Hahaha...som bilden jag la upp. De är urhäftigt att följa dem!

    Mindre kul när de inte sover som de ska :P De var inget undantag när vi låg inlagda. Klart han skulle sova på någon, fick bli Peter. Skönt tyckte jag då jag alltid får det i veckorna annars. Sen sover man ju inte så bra på sjukhus...men men. Nu är vi hemma o de är skönt. Ska bara njuta av de idag. Se va vi orkar göra :P hihi... borde kanske passa på att duscha nu när Lucas sover...bör tilläggas att han såklart sover på mig...myyyyys :)

    Som vi sa, har saknat er massor... men nu ska vi vara back on track, ett tag iaf.

    varmaste kramarna till er goingar <3

    SvaraRadera