lördag 5 november 2011

Tiden bara springer iväg

Idag blir min lilla grabb hela fyra månader gammal. Snart har han väl kommit i målbrottet, odlar skäggstubb och kör runt och slirar med sin moppe på parkeringen. Hjälp!

Fyra månader innebär ju att det är "tillåtet" att servera smakisar. Dagen till ära fick han nöja sig med bröstmjölk. Vi har ingen brådska att introducera riktig mat eftersom min tanke är att jag ska amma till han är ett halvår. Anledningen skulle isf vara för att det är kul att se hur han reagerar samt att han för tillfället är fullkomligt ointresserad av allt som heter äta. Ja om det inte sker på natten dvs för då är det ändå för mörkt för att upptäcka nya intressanta saker i världen.

Hans totala ointresse för mat gör att amingen oftast består av flertaliga försök och omstarter. Idag har han faktiskt ätit "bra" tre ggr om man bortser från "frullen". Den kan inte riktigt räknas då han inte direkt var vid sitt fulla vakna tillstånd när den avnjöts. Ikväll fick jag iaf till en riktig "kvällsmåltid". Det ska därför bli kul att se om natten blir lika hattig som de senaste eller om han står sig lite längre. Behöver jag skriva vilken jag skulle föredra?

Jaja det är bara att stå ut och hoppas att det är en övergående fas. Själva nattamningen är egentligen inte mitt stora huvudbry utan det är att han inte skulle få i sig tillräckligt med mat. Fast å andra sidan om han inte klagar/skriker så borde det väl vara lugnt och blöjorna är ju blöta varje gång vi byter så han är ju inte uttorkad iaf. Vi får se vad vågen visar på måndag när det är dags för BVC.

Ikväll är A ute och rajjrajjar med sina gamla barndomsvänner. Eftermiddagen spenderade han på ett SPA drickandes öl i en bastu. Tror bestämt han skulle få till en massage med. Ja ni förstår själv att jag är inte helt nöjd med att sitta här, men min tid kommer väl. Jag har några innestående på honom om man säger så ;)

Min eftermiddag bestod av en vrålledsen och övertrött Teodor. Eftersom han hoppade över en vila idag var han väldigt trött och krokodiltårarna sprutade. Det räckte med att jag la ner honom i vagnen och gav honom nappen samt vaggade lite så somnade han. Därför passade jag på att svänga förbi MAXI och inhandla en liten (läs stor) godispåse samt en minifarsdagpresent till min sambo. Ni glömmer väl inte bort era män imorgon? Många av dem "firar" sin första farsdag! Mysigt!

I och med promenaden gjorde jag mitt andra motionspass för dagen. Tidigare hade jag kämpat mig igenom ännu ett step-up pass. Herregud vad tungt det var idag. Eller så är det bara så att Lennie-starfighter har ett oerhört jobbigt pass. Mina ben var som spagetti och hjärnkontoret befann sig i total Londondimma. Jag kom av mig flera gånger om. Kul var det iaf. Jag längtar så oerhört till jag kan börja träna fler gånger i veckan än jag redan gör samt till dess att jag kan börja med innebandyn igen. Det får bli efter nyår det. Bra det så man har något att längta efter!

Nu blir det att krypa ner under täcket i soffan och njuta av ensamheten. Egentid är inte att förakta mina vänner. Ha en njutbar lördag!

3 kommentarer:

  1. Sv: Haha, man kan ju nästan tro det. Men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge till.

    SvaraRadera
  2. OBS... Fars dag är ju nästa söndag..

    SvaraRadera
  3. Alwa hade oxå svårt för att slappna av på dagarna och äta i lugn och ro så nu har vi börjat med att lägga henne ner och sen lägger vi hennes snuttefilt över huvudet så det blir mörkt. Då kan hon slappna av mer. Ett litet tips :) Men det är ju inte alltid att det fungerar. Ibland är hon övertrött.

    Du får gratta Teo i efterskott från mig och Alwa.

    Jag skulle oxå behöva gå till frisören. Men har lite fobi för frisören för när man går dit så har man en bild i huvudet på hur man vill att det ska bli/se ut men ofta när jag går därifrån så blir det något helt annat. Men jag ska ta mig i kragen snart och beställa en tid och klippa av mig håret till en tuffare frisyr. Så det blir mer lättskött :)

    Hoppas ni har/haft en mysig helg?

    Kramar från mig & Alwa <3

    SvaraRadera