fredag 25 november 2011

En om dan ...

gör kroppen glad.

Jag har glömt att berätta om våra framsteg i barnmatsvärlden. Vi provade på en ny smak härom dagen. Närmare bestämt "köpemat" alá majs- och potatispuré. Första dagen blandade jag ut den ordentligt med bröstmjölk och Teo mumsade i sig ganska så bra trots lite skeptiska miner. Igår tänkte jag att jag skulle prova lite fastare form och han verkar gilla det skarpt då han gapar efter mer. Allt slank ner så idag ska vi prova en liten större mängd och se om det glider ner lika lätt.

På söndag är det nog dags att prova något nytt. Funderar på att göra puré av gröna ärtor. Någon som provat? I övrigt verkar den vanliga maten sätta sprutt på litens mage. Två gånger i går dumpade han ett lass. Ja det är ju skönt att han inte verkar få ont i magen av det iaf. Vi har iofs inte börjat med så stora portioner ännu så man vet ju aldrig :)

Kul att följa hans matresa. Snart blir det nog till att testa lite gröt också. Hur har ni gjort med gröten? Gjort egen av vanlig havregryn eller kört med "barnmatsgröten"?


2 kommentarer:

  1. Asså vi testar ju det här med sond då va. Vi ska snart byta sondstorlek... en grövre! Hoppas på knapp på magen ifall det håller i sig ett tag till.

    hihi ;) tryckte i en hamburgare häromdagen. Han gillart! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har testat att göra hemmagjorda pureèr - majs, broccoli & morot. Har inte testat att köpa någon mat än gröt. Hon älskar gröt, men tänkte testa ge henne mat på burk :) Fick ge henne katrinplommonpurè idag för hon är så hård i magen.

    Skönt att du väger mindre än du gjort på ett år. Jag är oxå på min inskrivningsvikt, men det behöver byggas upp lite muskler nu :)

    Alwa hälsar att hennes mamma inte tycker att tiden räcker till så mycket som hon skulle vilja ibland :)

    Trevlig Helg
    Kram <3

    SvaraRadera