fredag 25 november 2011

Hjulen på bussarna

går runt runt runt ....

Mina höfter är dock inte lika runda som förrut. För tro det eller ej numera går nästintill samtliga byxor på mig. De kanske inte sitter helt som jag önskar men det tar sig och mina vänner numera väger jag mindre än jag gjort på ett helt år. Jag har passerat inskrivningsvikten och hoppas att trenden ska fortsätta dippa neråt. Nu är det bara lite muskler som ska få börja jobba igen så ska det här nog gå vägen. strandliv 2012 nemas problemas. ;)

Nej men faktiskt när jag spanade in mig själv i spegeln härom dagen, (jo det händer faktiskt. Inte allt för ofta men ibland blir man så illa tvungen) att jag egentligen ska vara oerhört tacksam för jag är väldigt lyckligt lottad. Jag fick nämligen inte en enda bristning under graviditeten. Jo förresten en liten på låret men den kan jag leva med :) Dessutom skymtar absolut noll tillägg i apelsinhud (celluiter). Okej brösten har blivit lite smårandiga då de över en natt svällde upp och blev "melonas" istället för "mandarinas" men de har för det första redan blekts och för det andra så är mina bröst inget jag blottar dagligen direkt.

Nej jag är helt enkelt väldigt stolt över hur min kropp lyckats hantera graviditeten och förlossningen. Jag gick ju faktiskt upp över 20 kilo (om man räknar från vad jag uppskattat att jag vägde innan jag för första gången på länge vägde mig på inskrivningen) och nu är nästan alla borta. Ja okej magen sladdrar lite och låren lika så men det är inget jag inte kan göra något åt. Dessutom skulle jag göra om det tusen gånger om för jag har fått världens finaste guldklimp. Lätt värd alla extra kilon, svullna fötter, värkarbete och smärta. Ingenting i hela världen skulle få mig att ta tillbaka det. Helt klart det bästa vi gjort!


3 kommentarer:

  1. hihi....klart man skulle göra det om och om igen :) Mina bröst svullnade också upp til meloner fast från små körsbärstomater :P hahah...va jag inte trivdes med dem när de var så stora! Nä ville ha tillbaka mina små. Kändes som att de var ett par bröst ute o gick ;) hahaha

    Jag fick inte heller några bristningar! Jippi!!!! Tack Lucas för den! :)

    Just ja, ja jag har hört att NameIt ska ha sånna byxor, finns lite på lindex o KappAhl också. Men NameIt finns ju inte överallt :P o vi har det inte här. Men nu har vi nog så att vi klarar oss ett tag iaf. ;)

    Ja ibland känns det som att de små inte har riktigt alla hästar hemma om man säger så ;) hihi...

    Klart jag smyger in i dina drömmar också! Ger du mig fingret så tar jag hela handen liksom ;) Akta dig! ;) hihi..

    Nu ska vi på Julshow med jobbet! Och imorgon tar vi en tripp till Jönköping. Varma kramar, hoppas ni får en kanonhelg over there!

    SvaraRadera
  2. självupptagen som jag är så glömde jag ju säga att jag är impad av dig tjejen! Du är så himla duktig. Min våg visar samma siffror JÄMT! Tror de är fel på vågen! Ja så är det nog! Eller, så är det!

    de var bara de... kramen

    SvaraRadera
  3. Vi var faktiskt på Dalheimers hus i Majorna, de hade drop in och det passade oss perfekt ! Sen var det lite fritt så man kunde göra det man kände för och att det inte var så himla uppstyrt hela tiden samt att instruktören var riktigt mysig ! :) så det rekommenderas starkt ! hihi.

    hoppas att ni har en riktigt mysig första advent ! kramar

    SvaraRadera