fredag 11 november 2011

För det är fredag idag

Ny dag nya möjlighet. Dagen har börjat bra mycket bättre än gårdagen även om det var lite smågnäll vid första vilan precis. Undrar varför många barn gillar att ha sin snuttis över ansiktet. Är det för att de ständigt kan känna doften som letat sig in i den och därmed även känner en viss trygghet? Jag blir nästan lite orolig att han inte ska få luft där under även om jag vet att så inte är fallet.

Natten var en av de bättre på länge. Teo vaknade iofs vid klockan tolv och smågnällde men efter att jag tagit upp honom i famnen och gett honom nappen lugnade han ner sig och när jag sedan la ner honom i sängen igen somnade han av sig själv. Sen sov han till tre innan han ville ha mat. Att han vill ha mat efter åtta timmars sömn kan jag ta :)

Läste igår på något utskick från Pampers att barn vaknar upp ur sin djupsömn var annan till var tredje timme. Att lära dem somna om själva om de vaknar helt utan att äta eller få närhet är ingen enkel uppgift och tar tid. Det första steget är iaf att lära dem somna själv i sängen. Då är vi förhoppningsvis ett steg i rätt riktning. Får se hur den här natten blir. Då ska pappa A sova bredvid Teo och försöka ge nappen. Intressant :)

Då var det fredag igen och ännu en vecka har passerat utan att man gjort några större ansträngningar. Tala om att hjärnan blir helt mosig av att inte ständigt gå på högvarv. Tur jag har bloggen så iaf ordförrådet får arbeta något. Det knasiga är att jag ibland får trafikstockning i hjärnan och glömmer bort hur ord stavas och heter.

I helgen ska vi försöka inhandla en åkpåse till Teodor. Någon som har något tips på en bra och gärna snygg med för den delen? På söndag är det sedan dags att kasta sig ut på husmarknaden igen och gå på två husvisningar. Önska oss lycka till. Vad hittar ni på i helgen?


Nej nu ska jag ringa frissan och höra om det finns någon tid över för att få fason på mitt svintorufs.

Update: Tjohooo det fanns tid kvart över ett nästa lördag!

3 kommentarer:

  1. Sv: Jag hoppas hon kan använda pulkan, vintern är ju lååång! ;) Hihi

    Testade du att lägga snuttisen över huvudet? Alwa har den jämt när hon är trött och/eller ska sova. Ser så mysigt ut <3 Men man är som du säger rädd att de inte ska kunna andas där under :)

    Trevlig helg på er, hoppas den blir toppen! :)

    SvaraRadera
  2. Hej fisar!

    Skönt att få en komma-ifatt-natt! De kan man behöva!

    Oj fy, fick lite prestationstångest där.. Lucas somnar INTE själv! Vet inte om han någonsin har gjort det?! Men de blir lite speciellet eftersom han sondmatas. Då somnar han alltid i famnen o har alltid sovit hos oss på sjukhuset i famnen under dagarna. Så jag kan ta de.

    Men du, påtal om de här med stavning! Tacka vet jag google, jag vet inte hur många ord jag googlat där!!! Hahaha.. jag är sämst på att stava, hänger säkert mer på google än tiden jag skriver mina inlägg ;) ja eller något åt de hållen ;)

    Elodie Details har fina :) Speciellt en svart med vita prickar o rött innerfoder, sen finns de där glansiga från BRIO - gillar den svarta där. Själva köpte vi någon tråkig svart brio från en granne :P Men vi har en röd vagn, kan ju inte ha vad som till den. Vi har ju en fräck vagn så då får vi visst nöja oss med en ofräck åkpåse :P Shit nu vill jag mer än gärna ha den där glansiga från brio... hm.. jobbigt.

    Vår helg kommer att gå åt till att hålla tummar o tår för att husvisningarna går er väg :) (börjar redan få kramp...men de är de värt!)

    skönt att reda ut svintot... inte för att jag tror de är så illa. Men då vet du va jag pratar om iaf. ;)

    Japp snart sjukhus igen. Astrid Lindgrens barnsjukhus närmare bestämt. :( Inge kul. Känner mig inte redo att skriva om det så här öppet än... har hållit det utanför bloggen. Får se hur de blir. Vi blir otroligt glada för allt ni skriver. O är jag nere så är det alltid kul att komma in till dig o kika runt. Du skriver så härligt o du kan få mig att le när deppigheten tagit över. :) så du vet!

    Och du bröstkudden är icke att förringa, där ligger även Lucas stadigt...även om de är nästintill obefintliga ;) hihi!

    önskar er skön fredag :) pussen o kramen

    SvaraRadera
  3. Glömde ju svara på din fråga :)
    Just nu använder jag en fleeceoverall och åkpåse till vagnen, sen när det blir kallare & snön kommer så har vi en tjockare overall :) Vi har garderat oss :)

    SvaraRadera