onsdag 2 november 2011

Vem är du ...

... och vad har du gjort med mitt griniga minimonster till son?

Alltså jag är nästan rädd för att skriva det här för jag lär få äta upp det senare men jag bara måste. Jag är så otroligt glad så det spritter i hela kroppen. Den här dagen har varit helt fantastisk. Det är precis sådan här dagar som gör att mammalivet är värt allt slit.

Efter natten förväntade jag mig verkligen ingenting. Som alla andra dagar nu i tre veckors tid var jag inställd på att få ta kämpiga nattningar och misslyckade för-/eftermiddagsvilor. Det konstiga är att idag har allt bara flutit på av bara farten. Teodor har somnat när jag lagt honom i vagnen för att vila. Han har snuttat på nappen efter lite gnäll och sen lyckats somna in med hjälp av lite vagnsvaggning och sångstund. Det är ett stort steg för min lilla krabat.

Dessutom när vi var ute och gick en promenad började han smågnälla och jag tänkte äsch jag provar med nappen och stoppade in den. Han tog den och lekte lite med den och sen snuttade han så han blev tyst. Likadant i ICA-butiken när det blev småkinkigt tog han nappen och hade den kvar länge innan han tillslut somnade. Jag sken som solen! :)

Någon där uppe måste ha sett mig och tänkt att nu räcker det. Igår bad jag faktiskt min far att få lite fason på sitt barnbarn Att han måste säga till honom på skarpen att han inte kan göra så mot sin mamma för det tar knäcken på henne. Han måste sova sina smånaps och han måste ta nappen. Änglar visst finns dem!

Så nu sitter jag här i mitt palats och har lyckats få i mig en välbehövlig sallad till lunch och hör och häpna: Teodor sover och har så gjort i snart en och en halv timme. Ja ni förstår själv att jag har så mycket "sparetime" att jag knappt vet vad jag ska göra med den.

4 kommentarer:

  1. Då får vi hoppas att det vänt nu! :) Har du några speciella tider du söver honom på förmiddag/eftermiddag? Jag tycker det är jättesvårt det där. Alwa somnar närhon kännerför det. Har du vagnen inne och vaggar honom i?
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hihi... monstret är som bortblåst! Skönt för dig fina! Men du.... tycker de är bra att morfarn styr o ställer lite över lilleman :) Han tyckte nog att hans dotter förtjänade lite andrum ;) Skönt att han ser efter er tycker jag!

    Ja vi har haft ungefär samma strålande väder här :P Deppväder! Imorgon kommer det ett gäng morsor hit med deras kiddos. Ta hand om er! Lucas hälsar T; Give morsan ett break ;)

    kramar ♥

    SvaraRadera
  3. Men herregud.. Rasmus gjorde typ precis likadant idag!!!! Somnade utan skrik på dagen och har inte alls varit något gnällig.. Må det fortsätta såhär varenda dag, haha :) Annars är han som Theodor om dagarna, men på kvällen brukar han vara väldigt medgörlig oftast!

    Däremot hade han fått lite feber, märkte det ikväll.. stackarn :( Hans första feber lixom.. känns inget kul, mår typ dåligt för hans skull!

    Du det där med försäkringskassan och mamma dagarna har jag NOLL koll på.. jag tar ut 5 dagar i veckan nu, men jag funderar på att ta lite färre dagar sen om ekonomin tillåter!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är nog så att han bara kan sitta i den en liten stund i taget. Vi brukar ha honom i babysittern när det är dags för gröt.. ibland i matstolen, men han säger ifrån till slut när det blir jobbigt och då byter vi!
    Jag blandade faktiskt i lite bröstmjölk men det var nog lite för lite så jag ska nog försöka pumpa ut lite mer till nästa gång så kanske det inte blir eller ser så torrt ut.. plus en smak han känner igen lite :)Testade palsternacka idag och det tyckte han var lite konstigt.. vilka miner, haha! Än så länge har han inte fått någon favorit tror jag.. kanske gröten isf ;) Vad ska du börja med och ge?

    Vad lika våra söner är! Nu är ju Rasmus sjuk så lite smågnäll är verkligen helt ok då ;) Men han har varit väldigt lugn och bara myst med mig hela dagen.. Han orkar kanske inte så mycket mer! Läskigt med hans första feber.. han fick ta blodprov och grejer på vårdcentralen och det gillade han inte!

    Hoppas ni haft en bra dag :) Kram från oss

    SvaraRadera