måndag 28 november 2011

Långa farbrorn!

Oj vad han växer mina lilla tjocksmock. Insåg precis när jag tog på honom en av hans heldressar att nej det här går inte. Den är alldeles för kort i benen. Det såg helkul ut. Så nu står det en hel papperskasse med urväxta kläder och då har jag ändå rensat bort det jag tänkte skänka. Tänkte skaffa mig fina små kartonger och skriva storlekar på dem men det får bli ett senare projket. Det finns ändå ingen plats över i förrådet.

Mitt hjärta gråter lite då jag tyckte heldressarna var så fina :( Kanske dags ännu en gång för lilleman att uppdatera sin garderob. Byxorna funkar ju fortfarande eftersom det är dubbel mudd i de flesta och jag har dem ganska långt ner i midjan, men snart är väl de för korta med.

Blir kul att se hur lång han är imorgon på BVC. Vikten har nog inte ökat enormt. Han är ganska långa och "smal". Lite babyhull på ben och armar så klart och den obligatoriska dubbel (trippelhakan) finns där men han är inte så runt och go som endel minisar blir. Han är som han är helt enkelt och energi det finns det gott om.

Nu har han iaf sovit en stund och det var inte jättesura miner den här gången. Jag körde tysta leken och sa ingenting. La bara tillrätta hans snuttefilt och kanin samt stoppade in nappen. Sen gick jag ut ur rummet. Efter tre gånger somnade han. Känns skönt efter en mindre lyckad gårkväll och även försök till förmiddagslur. Han kanske inte var så trött dåsom jag trodde helt enkelt.

Nu är det snart dags för lunch. Tyckte precis jag proppade i mig gröten till frulle men klockan visar något annat. Undrar vad man ska bjuda sig själv på idag. Får nog bli något ihopplock till en sallad med keso. Vad lunchade ni på?

Njut av dagen!

1 kommentar:

  1. precis så du beskrev T skulle jag beskriva L :) Hihi rätt lika i kroppen. L ska också hänga på BVC idag. Töntigt tycker han, spännande tycker jag. Man ska typ le åt BVC tanten, ligga lång på skötbädded, vägas...NAKEN dessutom! VA FAAN säger Lucas... lägg av liksom!

    SvaraRadera