måndag 14 november 2011

Veckorna bara springer iväg

Helgerna likaså! Igår var vi iväg på husvisning och det kändes väl helt okej förrutom att tomten är helt galet crazy och det gör att jag nog inte är jättesugen på att köpa. Efter husvisning följde jag och Teodor med pappa som skulle spela match.

Allt gick finfint förrutom att han blev rädd för några av killarna i laget. Närmare bestämt de som har skägg. Precis samma sak uppstod med min bror och även han är skäggbärare. Härmed har vi korat T till att vara skäggskygg :) Vinst blev det med och min duktiga sambo nätade. Allt som allt en hellyckad match helt enkelt.

Efter matchen var det nästintill läggdags för min lilla krigare och han somnade pall när vi la ner honom i sängen. Hann inte ens sjunga min fina gonattvisa. Får sjunga den två gånger idag istället som kompensation. Ja inte för att jag tror att Teo bryr sig men jag måste ju öva upp mina stämband.

Nätterna funkar riktigt bra nu och han vaknar bara för mat en gång per natt. Innan det är mat igen kring sju. I natt har jag dock fått peta in nappen X antal gånger. Inte för att han varit matsugen för då hade han inte accepterat den utan för att han antagligen varit snuttig. Wääääh! Säger han bara och så plopp tar han nappen och somnar om. Jag däremot somnar inte riktigt lika fort.

I morse somnade han igen efter ny matning vid åtta så här sitter jag och avnjuter min frulle helt allena. Mysigt :) Idag fick det bli gröt, två grova smörgåsar med ost och en stor kopp kaffe. Hade glömt hur gott det egentligen är med gröt. Havregryn ska det vara eller quinoa/havre annat trams går bort. Vad brukar ni ha på ert frukostbord?

Idag blir det halvdag med föräldrargruppen. Först ska vi på en liten informationsträff på biblioteket och sen är det vanlig gruppträff på BVC. Trevligt ska det bli att få träffa alla goa människor igen.

T tycker det ska bli extra kul eftersom han får träffa Viola igen. Därför har han tagit på sig sin snyggoutfit idag. Allt för att imponera. För tillfället ligger han även och pumpar musklerna i babygymet. Säkerligen kommer han fråga mig senare om jag skulle kunna smörja in honom med lite babyolja så att han de glänser ordentligt. Allt för att fånga denna fagra mö.


Ja som ni ser har Teodor blivit en riktig liten nappälskare. Antingen napp eller så åker tummen in och det ser vi gärna att den inte gör så vi petar in nappen så fort vi ser att han verkar ha ett sugbehov :)

Nu blir det till att hälla i sig kaffet innan det blivit kallt!

8 kommentarer:

  1. Åhåå va spännande med husvisning! Alltid roligt att gå och kolla men sen ska det ju också kännas rätt! Men det kommer flera!

    SV: Ja.. jo det är som du säger.. snart är han hemma igen och även om det känns tufft emellanåt så går det oftast rätt fort när man ser tillbaka på tiden!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken liten godbit. Jättesöt tröja. HM va? Har sett den där och hade köpt den om jag haft en pojk ;)

    Verkar som om dina nätter börjar få lite ordning. Riktigt skönt ju! Här går dt som en berg & dalbana. Hon sov bra i 3 nätter sen vände det.
    Ammar du precis innan du lägger Teodor? Hur ser läggningsrutinerna ut för er?

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Åhhhh vilken sötnos ni har! Mer bilder Titti, mer bilder... hihi!

    Ja det känns underbart.. det känns mer som ett familjehem och större vilket jag verkligen ville ha! Sen kommer vi säkert att vilja bygga hus, men det får bli ett projekt längre fram när vi har några barn och kommit på benen med ekonomi och allt det där. Det där lilla "huset" kommer duga perfekt tills dess :)
    Hoppas ni hittar erat ställe snart. Det är så himla svårt idag och man måste nästan ha lite flyt.. det hade vi på denna för egentligen vann vi inte budgivningen! :P Kul när alla gläds med mig, mindre kul när folk ska skriva anonyma kommentarer om att det är synd om Rasmus som får leva under byggdamm.. Herregud, iofs tar jag inte åt mig så mycket.. vill mest hetsa tillbaka för det är så tragiskt med alla dessa människor som bara ska skriva elaka kommentarer. Då kan man väl lika gärna låta bli.. jaja, någon som säkert inte mår så bra och inte har nåt annat för sig! Haha..

    Skönt att han sover bra om nätterna nu :) Rasmus vaknar 2-3 gånger fortfarande.. men jag försöker med nappen och ibland går det, ibland inte.. haha! Men han kan väl överraska oss iaf en natt snart så vi kan få sova hela ;)

    Ha en mysig kväll nu! Kram kram

    SvaraRadera
  4. oh that´s my bro!

    Snyggoutfit! Jo jag tackar... morsan har hållt i den koftan både en o två gånger (ja o många fler efter de....) Men har jag fått den? NÄE! Surt!

    Du, T;s morsa! De där med crazy tomt är väl bara att lösa med att asfaltera hela skiten. Vipps så var problemet löst!

    Håriga ansikten. Hur frächt liksom! Klart man blir skraj!

    Förstår att du låtsas sover när morsan din ska sjunga. Du har ju tur om du sen slipper höra liksom!

    De här med att spotta ut nappen; något kul måste vi väl ändå ha för att reta er morsor! När man är tonåring ja då svär man, man gör inte som ni säger, man är ute sent osv...så något måste väl även vi ha! Får bli att spotta napp o underhålla under natten :) Fine for me! Men attsingen...jag har lyckats sova bort ett par nätter nu....INTE bra...!

    Du de här med operation dubbel S...de låter strålande! Borde kunna göra mig osynlig tills dess....så de inte hittar mig.! HA, då kan de inte ta med mig dit!

    nä nu tjatar mamma på mig att jag ska hoppa i sängen... får väl lyda då!
    Tjatmorsa!

    over and out!

    SvaraRadera
  5. åh ja friskis är verkligen så bra ! :) det är det i Frölunda som jag tränar på nu, jättefräsch ! Sen har jag bara 10 minuter med bussen till västra hamngatan och det är har dom lite fler pass, vilket är toppen :) kramar !

    SvaraRadera