onsdag 16 november 2011

Trä mot trä ...

Teo bankade precis sin BRIO-skallra i huvudet på sig själv så det blev ett fint rött märke. Möjligen hans första bula om man bortser från kefal hematomet, som även går under namnet megabulan, vilket infann sig redan vid födseln.

Får nog lägga undan de hårda sakerna ett tag nu. Det viftas helt vilt med allt som finns i närheten. Jag är iofs ett fan av träleksaker och gillar deras stilrena utseende. Dessutom har de en utmärkt hållbarhet men jag vill ju inte att han ska slå sig med dem. Nej vi får hålla oss till de mjuka lekdjuren. De är snälla, tama och framförallt kläm- och bitvänliga.

Natten gick återigen bra och det känns som vi fått in en bra rutin. Han somnade själv i sängen igår efter att jag la ner honom vid halv åtta. Vi gick in några gånger när han tjoade men tillslut såg vi att han slutit ögonen och vips så sov han. Innan nattmålet tjoade han en gång efter nappen. Däremot efter så var det fler gånger. Jag funderar därför på om jag ska försöka dra ut på nattmålet något och se om det hjälper. Prova går ju alltid :)

Idag har han vägrat sin förmiddagsnap till nu. Vi gick upp vid kvart i åtta. Det var ett herrans liv på mannen och tillslut efter nästan en timme lät jag honom komma upp och bara ligga på filten och titta. Han övade på sina rullande R samt andra småroliga ljud och roade sig bäst han själv ville.

Efter BRIO-incidenten så blev han lite småkinkig och då tänkte jag att det nog var dags för en liten vila. Jag tror iofs inte att det gjorde ont för han sa inte ett knyst när han drog den i ögonbrynsbenet men jag hörde dunsen.

Idag är det återigen underbart höstväder och jag borde verkligen ta på mig och gå en promenad. Dock har jag egentligen ingen lust. Skulle kunna tänka mig att bara sitta här inne och dega. Samtidigt så får jag så otroligt dåligt samvete då även om man ibland kanske borde unna sig att göra absolut ingenting. Vi får helt enkelt se vad dagen erbjuder och om jag får rumpan ur soffan.

Hoppas ni får en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Sv. Vi har testat att lägga snuttisen över huvudet, men hon vägrar verkligen ta napp. Men än ger vi inte upp! :)
    Nätterna går så där, från natt till natt. I natt har hon vaknat många gånger och varit riktigt grinig idag. Så det måste vara något som stör..

    Men ni verkar ha fått ordning på kvällsrutinerna. Alwa har svårt än att somna själv i sin säng. Hon somnar direkt när hon får äta i sängen men inte annars.
    Tips? Tålamod kanske :)

    SvaraRadera
  2. BLÄ! hade skrivit jäääääääättelååååååångt! Men så tryckte jag på något o de gick upp i rök!

    va skrev jag d¨å? Hm...

    Jo, träleksaker är ju supersnygga o då tycker jag att de allt får tåla lite bulor ;) snyggheten måste ju gå före, eller? haha.. Lucas håller sig till mjukisfusk än så länge för han skulle inte orka lyfta dem med sina slappa armar. Men han är mer fäst vid gymmet nu. Grabbar du vet!

    va skönt att ni börjar få fason på nätterna. Kanske även blir bättre när han får börja äta ex gröt innan läggdags. Fast de är kanske inte de som varit något problem. De är en djungel det där... de där med barn menar jag! Ibland kan jag stanna upp o tänka; hur ska jag klara av att uppfostra ett barn?!

    nu ska vi kojsa, matpumpen piper att Lucas ätit färdigt för kvällen. sov gott finingar. kramar

    SvaraRadera