lördag 12 november 2011

Aldrig mer!

Jag har nog inte berättat att jag är en sådan där föredetting. En som en gång ratat kött men nu klivit över "on the dark side" igen. Dock har jag inte hängivit mig till köttet fullständigt utan ratar fortfarande rött kött. Fisk och fågel det är så långt jag sträckt mig.

Jag har trots detta ändå i ett svagt ögonblick lovat min sambo att jag ska prova även rött kött igen. Än så länge har han inte haft någon framgång och efter igår kommer han definitivt inte ha det.

Anledningen till att jag slutade äta kött handlar inte om etiska själ eller något annat mumbo jumbo. Nej det är bara helt enkelt så att jag inte gillar smaken eller konsistensen för den delen heller.

Nu till gårdagens lilla fadäs. Vi hade planer på att äta hamburgare till kvällsmat eftersom vi redan hade två i frysen. En nötfärs och en kycklingfärs.
Det var vad jag trodde iaf. Min sambo han var lite mer tveksam så därför fick jag smaka en bit när den var halvklar. Självklart smakade det blodigt och visst var det ingen kycklingburgare. 1-0 till honom.

Det jag däremot inte visste var hur en sådan liten bit nötfärs kan rubba ett system så totalt. Magknip från helvetet har infunnit sig hela natten och än känns magen inte helt i fas.

Nu undrar ni så klart hur jag kan vara så stensäker på att det var den stackars nötfärsens fel. Självklart har jag mycket genomtänkta bevis att lägga fram.
För ungefär två veckor sedan köpte A hem kalvfärs och gjorde biffar. Jag fick en liten smakisbiff. Åt väl två små tuggor. Smakade dött djur!

Även då infann sig magknipen från helvetet. Då var jag inte så snabb med att dra slutsatsen att källan var köttet men nu är jag på det helr klara med att kött det är ingenting för mig. Vi har härmed avlutat vårt förhållande för gott.

När man väl har en son som sover ja då får man ändå inte sin skönhetssömn eftersom magen är i fullständig uppror. Livet är bra härligt!!

2 kommentarer:

  1. o då ska du givetvis inte käka de något mer ;) söta du...stackare.. vilken otur med magen!

    Hopppas ni har en skön helg. Vi har tagit de väldigt soft idag måste jag säga. Nu är det soffhäng till så mycket bättre. kramen <3

    SvaraRadera
  2. Förstår du hur chockad jag blev när jag såg siffrorna på vågen. Ingen träning förutom promenader, mycket fika och onyttigheter.. Alltså det måste ju vara amningen som gjort sitt eller nåt! Det lustiga är att jag inte märker det så mycket ändå.. kanske lite i byxor. Men jag vill gå ner lite till och sen börja träna någon jä*la gång så man slipper allt daller, haha! :P Du är ju några veckor efter mig så snart, snart kanske din viktnedgång kommer då ;)

    Hur har helgen varit? Haft en snäll och glad son? :) Rasmus glada humör har hållt i sig, men idag har det varit lite mer gnäll.. antagligen är det nog magen som krånglar lite igen..

    Ha en mysig söndagskväll! kram

    SvaraRadera