fredag 7 oktober 2011

Utslagen superhjälte!

Natten gick bra! Han gnydde lite mer än vanligt men det kan vara magen med. Det kommer endel ordentliga väderspänningar från den där lilla varelsen ibland. Tror bestämt han brås på sin far! ;)

Jag gav honom en alvedon i förebyggande syfte igår kväll då han gnällde lite mer än vanligt. Jag hoppas att han inte hade ont utan bara var lite trött och utmattad. Han somnade iaf som vanligt vid åtta och ville ha en nattfika vid två igen. Nu har han ätit frulle och vilar på maten. Troligen lite utmattad och påverkade av gårdagens uppdrag som superhjälte.

Idag verkar vädret än så länge vara bättre än gårdagens. Det regnar iaf inte horisontellt. Däremot blåser det storm vilket märks i vår lägenhet. Det känns nämligen för tillfället som att vi bor i  ett kylskåp. Kallt! Jag skulle gärna vilja byta ut vårt råtthål mot ett större palats vilken dag som helst.


Som ni säkert förstår så beror ju inte avsaknaden av hus på att vi inte har pengar på banken utan det är ju bara som så att vi har inte riktigt hittat något som passar vår prisklass. Ja för pengar de skiter vi! Särskilt nu när jag är mammaledig ;) Dessutom är det oerhört billigt att köpa hus i Göteborg. De är nästan gratis. Det går ungefär 20 villor i norrland på en i Göteborg. Inga som helst problem! Nej då!

Jag går iaf i hustankar mest hela tiden. Sparar in på all heminredning för att jag inte vill ödsla pengar på något till lägenheten som vi ändå snart ska flytta ifrån. Så har jag tänkt nu i över ett år. Jo men annars går det bra!

Nej nu är det dags att dressa både mig och min son. Sen blir det en sväng ner på stan med räzern!

Vi hörs mina vänner!

3 kommentarer:

  1. ja men så är det ju faktiskt, amningen är suupermysig vissa stunder. Man får en sån kontakt med sitt barn som man inte förstod innan :) men det är väldigt skönt att få känna sig lite fri samtidigt, hihi !

    vi bor i västra frölunda :) vart bor ni ? kram !

    SvaraRadera
  2. Vi ska ha dop redan nästa helg så jag håller på att baka lite och förbereda inför det! Mys pys :)

    Du hustankar går vi också i, men det gäller ju att hitta rätt och innan dess måste vi nog mellanlanda i en lägenhet som min sambo kan renovera så vi tjänar lite mer pengar så slipper man kanske ta ett topplån sen med ashög ränta! Man kan ju alltid drömma ;) Hoppas vi får våra hus såsmåningom.. för syskon blir det ju. Har ni tänkt skaffa fler?

    Ha en härligt fredagskväll! kram

    SvaraRadera
  3. Hello darlings!

    Värstaste superkillen, honom är de krut i :) Tillsammans är de två superhjältar som klarar allt :)

    Normalkurvor,...ja jag ligger sannerligen över min normalkurva :P o här ligger jag o proppar i mig godis. De går bra nu!

    Ja pengarna till ett hus finns ju, men man måste ju få vara kräsen! Man kan ju inte ta vilken skit som hellst! De ska ju vara en viss klass på husen annars kan de va! Pampigt är ordet vi söker!

    Lucas ser fram emot att få träffa T:s gröna kompis :) En livs levande kanin säger han och hoppar upp o ner... sen skulle du ha hört honom, så här sa han; "hur ballt är inte de morsan...." De där små liven, man kan inget annat än älska dem ♥

    Lucas ligger o gör olika prutt ljud. Han försöker prutta fram Idas sommarvisa. omoget säger jag!

    Haha...ang de där tävlingarna så fick jag huvudvärk när jag fick se alla länkar....helt snurrig i huvudet! Har inte kollat en enda. :P

    Sussa sött, pussen o kramen♥

    SvaraRadera