fredag 21 oktober 2011

Egentid!

För första gången på säkert en vecka är det bara jag, soffan, datorn och en kopp kaffe. Efter många enträgna försök att få liten att sova fick jag äntligen honom att somna i vagnen. Det skedde inte på vilket ställe som helst utan hör och häpna i tvättstugan. Annars har han i en veckas tid envisats med att inte lämna min famn när han väl varit på väg att somna.

Jag är glad att han tillslut väljer att snutta på nappen för jag tror aldrig jag fått honom att somna annars. Det är ju inte med god min han alltid tar den men när han väl fått in tekniken släpper han den inte förrän han somnat. Det är nästan som att han vet att när den åker fram kommer han att somna och då går han miste om hela konfettin.

Ja men den här fasen ska ju bara pågå i sisådär fem veckor till så det lär ju inte vara den sista kampen vi har. Det märks för fullt att han är på väg att lära sig nya saker. Varje gång han ligger på mage är han på väg att tippa över. Ibland lyckas det, oftast inte :) På skötbordet är det fötterna i skötbädden och upp i brygga som gäller. Alternativt benen upp i vädret för att sedan låta rumpan följa efter och självklart tippa över på sidan. Det är inte många vakna stunder som det inte är full show hos babbelkungen. Det pratas i ett om både väder och vind. Jag tycker det ska bli så otrolig spännande och se vad som kommer härnäst.

Helgen som kommer är det inte mycket inplanerat. Det blir nog en ganska lugn helg då vi sedan har två helger på rad inplanerade med nattgäster och besök. Jag har ju dessutom familjen kråka som bosatt sig i bihålorna så det känns behövlig att bara få softa lite vi tre. Eventuellt blir det ett besök på IKEA och även ett inköp av åkpåse.

Nu vaknade monstret igen! Ja men jag fick ju iaf 15 min, en kvart, för mig själv!

4 kommentarer:

  1. Tack för den fina kommentaren♥

    Skönt med egentid :) jag har lärt mig att man inte ska värdera den utefter hur lång den är utan efter om man har egentid eller inte ;) hihi!

    Blev de några IKEA fynd?! Åkpåse är nog en bra investering. Vi kom över en billig BRIO knappt använd av en granne. Så var de klirrat.

    Vår helg är ganska lugn. Skönt att bara ro om familjen. Har gjort stan. Ja de går löjligt snabbt här så de är egentligen ingen större bedrift.

    Ska fortsätta lördagskvällen (de lät precis som om jag kunde pausa den när jag sitter här... :P) By the way, din humor är min humor ;) hihi... Sov gott pluttan!

    kramen

    SvaraRadera
  2. egentid är ju så himla viktigt :)

    SvaraRadera
  3. många små minuter blir vädefulla, spännande att se alla små framsteg och nya lärdomar hos de små :)

    SvaraRadera
  4. Tack hälsar Elliot! :)

    Ja du, vi vet inte riktigt hur det blir på julafton än. Vet inte hur vi ska fira, var och med vilka. Haha. Rörigt. Men Elliot kommer iaf få födelsedagspresenter på morgonen, och sen får det väl vara hans dag fram till Kalle typ:) Och sen julafton. Det blir ju lite speciellt, detta året fattar han ju inget så när han blir äldre får väl han vara med och bestämma lite hur han vill ha det.
    Kalas och så kommer vi ha nån vecka innan, han var beräknad till den 18e, så där omkring kommer han få ha sina barnkalas, har vi tänkt.

    SvaraRadera