fredag 16 december 2011

Bättre lycka nästa gång

Nu pratar vi bajs! (Tänkte det är bäst jag utfärdar en varning)

Det kunde blivit första natten då liten sov 12h i sträck utan käk. Jodå vi var på oerhört god väg om det inte varit för den där brakbajsen som smällde av klockan fyra i natt. Det började med två  varningssignaler så höga att spjälorna skallrade. Ja jag skojar inte! Jag trodde nästan Teodor skulle följa med botten ner i golvet men IKEA gör det igen. Sängen höll! ;) Blöjan med!

Efter blöjbyte försökte jag så klart få honom att somna av sig själv i sängen. Han stod ut i en halvtimme med lite snuttelek och gny sen tog hungern över och jag orkade inte bry mig speciellt eftersom  Dolly1 ropade eller snarare skrek: Ge honom mat innan jag sprängs!! Självklart löd jag snäll som jag är!

Det innebar hur som helst 9,5h "sömn" utan mat. Låt det gärna fortsätta så här. Jag har hört honom några gånger i natt när han vänt sig, snörvlat och vaknat men han har somnat om av sig själv. Duktig kille!

Tyvärr vaknade jag av min inre klocka klockan tre i natt och kunde så klart inte somna om. Sen kom iofs bomben vid fyra så det var kanske tur att jag var vaken och kunde ta utsläppet direkt. Imorse vaknade jag åter av odören efter morgonamningen klockan sju. Det här med att gröt/smakisar skulle vara hårdsmält har jag inte direkt fått uppleva med Teodor ännu. Antingen är det så att penicillinen fortfarande gör hans mage i olag eller så kanske den där teskeden rapsolja i gröten gör susen.

Efter en vecka med luktlösa number 2:s kan jag nu definitivt konstatera att stinkbomberna är på väg tillbaka! Helt okej tycker jag då jag tyvärr missat att han gått med full blöja några gånger! Inte okej!

8 kommentarer:

  1. Haha jag ligger nästan dubbelvikt när jag läser ditt inlägg. Är du säker på att det inte var åskan som gick i natt? ;)
    Kan inte de små liven hålla sig på natten. Man är inte riktigt närvarande på natten när man ska byta blöja. hihi

    Har du testat att ge honom flaskan med bröstmjölk i? Kanske är lättare att han tar flaskan då.

    Ja jag har insett att vi gjort misstaget ett par gånger och lagt henne i sin säng trött och grinig.Nu går jag runt med henne en stund innan såhon varvar ner. Har gått bättre och bättre.

    Ja och det kan va som du säger att det kommer när de själva är mogna för det. För jag tycker inte om att låta henne ligga i sängen och skrika sig till sömns. Mitt mamma- hjärta mår inte bra av det :)

    I helgen blir det kalas, marknad, fix i alwas rum, glöggkväll sen får vi se vad som hinns med mer :)
    Vad har ni planerat?

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. åh gör du? visst är dom duktiga där ?? :) jag är såå himla nöjd med min frisör faktiskt, kunde inte vara bättre ! hon lyssnar verkligen på vad man säger och vill ha :)

    hihi kul att jag kunde inspirera lite, här ekar det också oftast tomt när det kommer till mat tyvärr :/ kram på er !!

    SvaraRadera
  3. Hahaha heja Kamprad! Den mannen han kan han. Va har ni för blöjor som tål dessa bomber? Måste vara ena riktiga pansarblöjor.

    Jäkla Dolly då som ska stå o råma vid olämpliga tidpunkter. Vi håller tummar för att du ska kunna stå emot D1 och D2! Heja Martina liksom.

    Hur sött låter de inte när Teo plöjer sig fram på golvet. Som en ångvält. Vill ju se!

    Asså denna helg har hittills varit väldigt lugn o fortsätter väl så. Jag o Lucas flydde fältet idag då Peter ligger med feber o är förkyld. Ja o du vet ju hur sånt kan låta. Var hos syrran.

    Ligger nu i soffan, gick all in på de torrostade jordnötterna. Inte okej!Ingen som slog undan fingrarna på mig. skit! Rullar väl in mot sängen kring midnatt. Eller, va faan....lika bra att ligga här i soffan o jäsa till morgondagen! :P

    kramen o pussen

    SvaraRadera
  4. jag igen ;)

    Ja Alwa sitter ganska stadigt, men är vinglig åt sidorna såhon brukar stupa i backen/filten ibland. hihi Hon ser så förvånad ut..
    Om T är mer intresserad av att ta sig framåt så kanske han börjar krypa snart? Eller så gör han armhävningar för att se biffig ut? haha..

    Men hur får din vän sitt barn att sova och äta på precis samma tider?
    Ja det blir ju lite besvärligt kan man tycka.
    Har läst om Anna Wahlgren men är nog inget för oss.

    Innan har vi setts på samma dag men nu när man har en liten blir det lite stressigt så vi ska fira jul hos mina föräldrar på Julafton och hos Stefans föräldrar på Juldagen.

    Hur ska ni fira Julen?

    Kram och en slängkyss från Alwa

    SvaraRadera
  5. var tod du vägen? Varför gör du på detta viset?

    Våra små rumpnissar <3 kramen till er!

    SvaraRadera
  6. var tod du vägen? Varför gör du på detta viset?

    Våra små rumpnissar <3 kramen till er!

    SvaraRadera
  7. hahaha ja de vet jag, men igår räcker inte!!!! ;) nä då... blev lite saknig bara så här på tisdagsmorgonen dan före dan före dan före dan före dopparedan (ja jag tappade räkningen där någonstans)... saknig helt enkelt! ;)

    SvaraRadera
  8. Tack fina! köpte med mig wettexdukar hem, tänkte att de kanske går åt ;)

    Vadå inte får plats i bilen??? Dummaste jag har hört. Det finns alltid släp eller budbil man kan skicka klapparna med ;) hihi! Hälsa A de! Här ska inte snålas!

    Vi har testat både P o L i blöjväg. Är kluven. Gillar o ogillar olika saker med dem. Vi mixar lite, Lucas gillar mix säger han. De blir ÄRLIGT TALAT lite efter va vi får hem för rabattkuponger. Men eftersom vi inte har någon helt klar favorit så fungerar ju de ;) hahaha

    Hur är det med näsan på T? Kry än?

    Vi skickar goaste kramarna till våra sköningar <3

    SvaraRadera