onsdag 28 december 2011

Min lilla luring

God fortsättning alla! Hoppas ni haft en mysig jul. Det har vi. Julafton firades i Skånelandet hos Teodors mormor. Vi var inte många men ändå fick min lilla groda en hel hög med klappar. Många mjuka men även några hårda och ett fint bidrag till ny bilbarnstol. Tack tack!

Idag fick jag uppleva att min lilla kille är en riktigt listig liten filur. Jo nu ska ni få höra. Jag har ju åtskilliga gånger tjatat om att han inte tar flaska och gärna velat ha tips och trix hur man ska få honom till det eftersom vi vill introducera välling så småningom.

För någon dag sedan började vi ge honom lite vatten i samband med grötmåltiden eftersom det verkade bli så kletigt och torrt i munnen på honom. Vi gav lite på sked och han lapar glatt i sig.

Idag provade jag med pipmugg men han fattade inte helt principen och då fick jag snilleblixten. Vi testar med flaska. Var den kom ifrån vet i tusan. Kanske min pappa skickade den från ovan. Hur som helst vatten i flaskan och vad gör pojken. Jodå han suger hur bra som helst.

Han hade visst koll på hur man gör men ser ni det funkar bara om det kommer något gott ur den. Förbannad som bara den blir han dessutom om jag trugar på med mer när han inte vill ha och slår bort flaskan.

Nu vet vi att han kan ta flaska och ska öva med lite vatten varje dag vid grötmåltiden. Dessutom blev jag precis tvungen att pumpa ut mjölk då Dolly1 tydligen har lite överproduktion. Det blir därför även lite försök till flaskmatning imorgon i samband med smakisen.

Annars har det inte hänt så mycket på den här sidan. Teo har blivit mycket starkare och kan sitta själv lite längre stunder fast det är vingligt i sidled och ryggen behöver rätas upp lite :)

Han försöker åla framåt varje stund han får tillfälle men kommer istället endast bakåt och lite i sidled. Tror vi måste öva lite biceps nu i veckan ;) Prata gör han dag och natt (tidig morgon). Framtida yrken kan väl vara politiker eller försvarsadvokat möjligen.

Det märks att det nog är en hel del på gång i den där lilla varelsen. Det känns som han har mycket i sig som bara väntar på att få komma ut. Något lustigt han håller på med är att högerarmen går upp och ned och fram och tillbaka med en hiskelig fart så fort han ligger på rygg.

Vet inte varför, övar han armmusklerna må hända? Härom natten när han låg mellan mig och A slog han först snutten i ansiktet på A sen i ansiktet på mig och sen A och sen mig. Ja ni fattar galoppen. Så höll han på en halvtimme kanske. Mysigt? Inte direkt! Vi får se vart det barkar hän.

Nu blir det sängen för skrivande. Söta drömmar!

3 kommentarer:

  1. Då är det bara att öva nu då så tar han snart flaskan :)
    Hut länge hade du tänkt amma? Tänkte om du testat med välling. Jag har introducerat det för Alwa och hon suger i sig det så glatt :)

    Vad duktig han är som sitter själv och att han ålar sig fram. Alwa sitter ganska bra men är fortfarande vinglig åt sidorna. Åla sig framåt har hon inte kommit på än.
    Hon fick en lära gå stol i julklapp och för var dag som går så kommet hon på tekniken att ta sig framåt. Helst landar hon i julgranen och allt fint glitter och kulor ;)

    Hur ska det nya året firas?

    SvaraRadera
  2. Wiiiiiiieeee here we are!!! Va ni har saknat oss :D Men nu är vi här, back to stay!!!! ;)
    Hur é läget? Coolt här. Händer hos er? Vi njuter av att ha pappan hemma. Vilket betyder att vi får lite städ o plockhjälp ;) kan behövas dessa tider.

    Just nu hänger vi framför SWAT på 6:an.

    Han är en riktig liten luring den där T. Han tar sig någonstans iaf...behöver ju inte alltid vara framåt haha...

    Har saknat er! Men nu är vi tillbaka...lovar att de inte ska hända alltför ofta...denna frånvaro. ;) Kramen o pussen <3

    SvaraRadera
  3. Gåstolen är en av de bästa julklapparnaför man kan sätta henne i stolen och då kan hon ta sig fram lite grann iaf och få vara med där vi är. Men när hon väl kommer på hur man ska ta sig fram i rask takt så får vi nog åka till IKEA och köpa grind till trappan :)

    Hur går det med husletandet då? Har ni lagt det på is för tillfället kanske.

    Var nere på mellandagsrean här i stan idag och det fanns verkligen inget roligt.Nu väntar man på att rean ska sluta så det kan komma in lite vårnytt :)

    Kramar på er fina ni

    SvaraRadera