måndag 5 december 2011

Fem månader ..

har passerat sen jag för första gången fick se dig. Snusa på din hud och hålla dig i min famn. Varje dag med dig är en dag fylld av kärlek. Ibland kan jag inte riktigt förstå att du är min.

Veckan som kommer är en fartfylld vecka. Vi ska förbereda inför dopet på lördag vilket i sig innebär bakning på hög nivå. Dessutom blir det ett litet minijulbord som serveras i vårt palats på kvällen så även där måste vi fixa och trixa. T.ex har mina saffransbullar på något magiskt sätt tagit slut. Fråga mig inte hur? Så det är bara att baka nya.

Mitt i allt stök ska jag även hinna träffa min fina vän med tillhörande son samt svänga förbi jobbet. Jo men vi har att göra jag och T. Lite julklappar ska jag nog hinna klicka hem med. Ja och idag ska jag visst träna med. Hej hopp!

För er uppdatering så äter Teodor fortfarande som en häst dock är det mycket mindre gnäll och det finns gott om mat. Han klunkar i sig som värsta ölhävaren varje mattillfälle. Jag är så himla glad att jag inte la ner allt och började ge ersättning istället. Att ha några kämpiga dagar hjälpte verkligen och var värt allt slit men samtidigt förstår jag alla ni som inte orkar för det är inte kul när man väl står där och inte kan mätta sitt barn. Tårarna har runnit mer än en gång.

I övrigt är jag på jakt efter en sådan där tygtomte "utan ansikte" som har en röd fin luva. Någon som vet var man kan hitta en sådan? Sedan är jag även på jakt efter en klänning till på lördag men det är ju en helt annan historia.

1 kommentar:

  1. Du är så tapper med amningen... :) men så blir man ju snygg också ;) hihi... de är ju värt...NÄSTAN allt slit :P

    Jaha...har ni något ni ska pyssla med i veckan?! Va va va???? ;) Själva så tänkte vi åka på lite läkarbesök, sen ett par läkarbesök till, o sen var de visst någon logoped o någon bvc träff o snack med kurator...sen ja just ja...sen ska vi klämma in en mamma/barn träff också :) Sen vore de inte helt fel om vi han med något träningspass eller två. Jag ska tusan i mig inte planera in något nästa vecka!

    L tror T kommer rocka fett på lördag! Övertygad är han!

    kramen till dig min tappra vän <3

    SvaraRadera