tisdag 20 december 2011

Det lider mot jul...

och jag känner inte den minsta stress. Nejdå det mesta är redan packat och klart. Ja inte bilen då så klart. Det lär ju bli en grej i sig att få plats med både, baby, julklappar, barnvagn, väskor, mat, ja och allt annat som ska med. På något vänster ska vi lyckas knö in svärmor med. Lycka till! Som tur är mitt andra namn packningsgudinnan. Inga som helst problem. Nej då!

Julklapparna däremot de är inslagna och färdigfixade. Förrutom att jag köpte fel bok till mamma så jag måste byta den och så skulle jag visst leta upp en klapp till svärmor från min mamma med och så var det brossans paket. Okej jag var inte helt klart då.

Helgen har passerat och inte mycket har hänt på vår sida stan. Inte ens en snöflinga har glidit ner från himlen. Det är lika regngrått som om det vore vilken dag som helst i Göteborg ;) Teodor är fortfarande snörvlig och det är täppt på natten. I natt var det dock lite bättre när han vaknade vid tre för sitt pit stop.  Nu sover han sin andra vila för dagen.

Jag passade på att blunda en stund även jag under den första. Skönt var det då fru kråka fortfarande besöker mina bihålor. Tycker det är dags att hon tar sitt pick och pack och ger sig av norr ut.

Om ni undrar varför jag inte uppdaterade igår var det just för att jag spenderade halva dagen med att rusa i affärer och leta julklappar så när jag kom hem var jag helt blank i huvudet. Vi talar insidan nu inte pannan. Även om pannan troligen även den blänkte lika klar som en nyspolad is i hockeyrinken.

Schwooop sa det bara så var mammapenningen schlutt. Det blir så när man har i uppdrag att köpa julkappar från mer än sig själv. Mest spenderade jag iofs på klappen till mig från A. Dermalogicaprodukter och gratis klingar inte direkt i samspel. Nu hoppas jag att de är så bra som alla säger och att min hy ska bli len som en barnrumpa. Någon som provat?

Dagen går i mysbyxornas tecken. Jag har hunnit med att sortera tvätt och äta lunch. Ja det var väl det då. När liten vaknat ska jag ta på mig lite andra kläder och dra en mössa över mitt svintorufs för att bege mig till affären  När vi ändå har T på tråden och affären med för den delen måste jag nämna att idag fick han smaka broccoli/potatis/rispuré. Han tyckte det smakade peckablä. Jag kan faktiskt förstå honom då jag provsmakade. Vilket rävpiss! Mutade honom efteråt med lite äppel och bananpuré. Mumsmums! Första gången han fick smaka frukt! Gaaatt tyckte T och mumsade glatt. Han brås på sin mor denna där och föredrar självklart det söta. 


Ha det mys!

1 kommentar:

  1. ja men de här var ju på tiden ;) För jag undrade varför uppdateringen uteblev! hihi! Ja hoppas att hon nu tar sitt pick o pack norr ut.... hon får gärna ta peters kråkor också så att vi kan börja umgås som en vanlig familj igen. Lucas har inte varit hos Peter sen i...hm...fredags. Nädå, han har suttit på mig den lilla apan. Men de beror ju på att vi inte vill att Lucas ska bli sjuk, vi har ingen vidare lust att spendera julen på sjukhus....även om man då iaf får en vit jul! (inredningsmässigt istället för snön).

    Jag har ingen panik över allt jag heller. Klickade t.o.m hem lite icke julklappskläder till prutten idag. OUPS! Ja ba o fingrarna ba o dom ba o sen sa de ba klick! Så var allt på väg hem! Inte svårt alls!

    jag har väl någorlunda pejl på klappar o sånt. Ska slå in dem någon dag också :P

    Här är de iaf lite vitt på marken.

    Lucas har fått smaka på broccolipuré o de gillar han, även havregröt går hem... Men han får typ max en tesked... men han får känna olika smaker iaf :)

    kramen

    SvaraRadera