torsdag 8 december 2011

Min tappra lilla soldat

Det är inte lätt att vara snorig när man är liten. Jag önskar så att han fick slippa. Det låter så jobbigt när han äter och sover. Stackars liten. Näsdropparna hjälpte inte så värst men koksaltlösningen gjorde så att han nös värsta slembomben imorse iaf.

Natten har varit vaken och ledsen. Ibland är han så täppt att han inte kan suga i sig allt han vill och då blir han rasande. Hoppas att förkylningen nått sin kulmen då det är fjärde dagen med riktig nästäppa och då hörde jag ändå att han var täppt redan i söndags. Hur länge brukar nästäppan vara egentligen?

Imorse hade han 38 graders feber men han är pigg och äter bra så vi avvaktar till eftermiddagen och ser om febern blir högre. Om ja blir det ett läkarbesök. Idag ska vi träffa prällen angående dopet på lördag. Det gäller att vara ute i god tid ;) Annars blir det ännu en soft dag. Vi kanske tar en promenad så T får sova litei vagnen.

Nyss vaknade han iaf glad för första gången. Vad skönt det var att se!

2 kommentarer:

  1. Men goa lilla fisen då...så tråkigt att han inte är frisk än. Hoppas verkligen att de är på bättringsvägen.

    Hur mår du då fina?
    varmaste kramen...

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för dessa förkylningar, och det kommer inte vara den sista tyvärr. Man tycker så synd om de små när de knappt kan andas. Du nämnde något om att du gett alvedon som han ska svälja? Är det tabletter. Jag använder alvedon som man har i stjärten..

    Vi har inte köpt så mycket till henne utan vi tänkte att vi ser vad hon får i julklapp så kan vi köpa det som behövs sen :)
    Men vi har köpt en skallra, ett djur som vibrerar när man drar i svansen och en pulka.

    Jag var i Ullared för ett tag sen, men jag var inte så smart att jag köpte påmig så mycket leksaker. För det är sjukt stor skillnad på pris. Fåråka dit framåt våren:)

    Alwa skickar en blöt krya på dig puss till Teodor *smack*

    SvaraRadera