måndag 12 december 2011

Helgen som varit

I helgen var det dags för lillemans dop. Ni som följt bloggen under veckan har säkert noterat att han åkt på en öroninflammation. Vi var i torsdags inte alls säkra på om han skulle kunna genomföra dopet. Om han stannat i det skick han var då hade jag blankt sagt nej.

Som tur är små barn oerhört oförstörda av anibiotika och han repade sig direkt efter bara en dos, trots att hälften troligen åker utanför. I fredags var febern helt borta och min lilla T tillbaka i sitt gamla jag. Vi har testat att trycka lite bakom örat för att kolla om han har ont. Ett knep en vän till min sambo tipsade oss om. Han reagrar inte längre vilket förhoppningsvis innebär att han inte har ont!

Sagt och gjort. Dopet genomfördes. Den som hördes mest i kyrkan bortsett från prästen var så klart min son. När prästen pratade, babblade även han på för fullt. Den enda gången han satt någorlunda tyst var när vi sjöng psalmerna. Skrev jag satt? Jag menar så klart stod! Sitta det är numera inte lika högt på listan som stå och rulla!

På kvällen bjöds det på ett litet julbord hemma hos oss. Som vanligt hade jag överdimensionerat när jag gjorde mina inköp. Det är endel mat över men vad gör det. Vi har maten klar för hela veckan :)

Kommande vecka har endel smått och gott att erbjuda. Julklappsinköpen får nog vänta till nästa vecka alternativt helgen för jag finner helt enkelt inte tid. Jag har redan ganska så klart för mig vad jag ska köpa. Det gäller bara att spana in vart man kan hitta det till bäst pris. Jag skulle inte vilja kalla det snålhet utan snarare strategisk planering.

Hoppas ni hade en mysig helg och får en bra start på veckan!

3 kommentarer:

  1. Hej fina ni.

    Jag håller med dig - det är inte snålhet utan strategisk planering! Jag är precis likadan :)

    Jag tror det är typ en vecka sen hon började med att grabba tag i fötterna och provsmaka :) Nu har hon även börjat rulla igen. Mest hela tiden när hon ligger på rygg. Vaknade i morse av att hon låg på mage i sängen. Det tycker jag är lite otäckt?

    Vad skönt att Teodor hann bli frisk till dopet och helgens alla bravader. Men du har klarat dig än så länge eller har förkylningen blivit ett faktum?

    Vi har haft en mysig helg. Umgåtts med fina vänner, varit på kalas och fixat med alwas rum. Ikväll ska det tapetseras :) jippiii...

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Va skönt att han repade sig innan helgen. Att han skulle åka på öronont. Inge kul. Men barn är fenomenala. O tänk då T som är en superhjälte :)

    Kul att dopet blev lyckat. Klart han måste snacka i kyrkan. Han tyckte säkert att prästen pratade en massa strunt. ;)Hur många poäng fick han för hoppet ner i dopfunten. 10.0 eller?

    De där med strategisk planering de gillar jag ;) hihi. Då finns det mer money över till dig sen ;) hihi...

    Ja nu får vi skylla på fullmånen. De köpte Lucas iaf. Men jag vet att han har en räv (skrev röv först....hahaha...hur kul hade inte de sett ut) bakom varje öra...

    kramen

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att Theodor blev frisk så ni kunde genomföra dopet.. tråkigt och behöva skjuta fram det!

    Rasmus gillar att äta, men han äter fortfarande bara en smakportion med gröt, dvs 3/4 dl vatten + 2,5 msk grötpulver. Jag förstår inte hur jag ska få honom att äta en hel portion eller mer för han verkar jättemätt när han ätit upp en smakportion och hamnar typ i matkoma!!! Haha.. Jag ska snart testa lite kött.. tänkte först köpa en burk och testa lite innan jag gör storkok! Efter det ska jag nog testa att ge honom frukt och bär, det söta till sist! Jag tycker det är svårt och veta, eller mer att våga, börja byta ut mål mot ersättning. Nu äter han ju ersättning som vanligt + gröt morgon, kväll och smakis vid lunch! Hur kommer du gå till väga??

    Hoppas ni mår bra :) stor kram

    SvaraRadera