onsdag 14 december 2011

Lättad!

Idag hade jag lite av en klump i magen när jag vandrade ner mot BVC. Många har på senare tid påpekat att Teodor inte är en stor krabat (tjockleksmässigt) och eftersom han nu varit sjuk i en vecka var jag nästan beredd på att vågen skulle visa på minus.

Jag blev oerhört lättad när jag såg att han passerat sjukilosstrecket och åter fint följer sin nya kurva. Längdmässigt hade han ökat 2,5 cm och den andra sköterskan hade troligen mätt fel när vi var där för två veckor sedan.
Vi kommer fortsätta med maten som vi gör nu med grötmål (smakportion) kring sex och resten amning samt lite små smakisar då och då. Efter nyår kommer vi stegvis börja byta ut mål men absolut ingen stress så länge han går upp bra och mår kanon.

Som lite kul kuriosa, ja okej kul och kul, blev Teodor superledsen när vi la honom på vågen idag. Lite som att han fick en flashback av förra gången vi var där och tog sprutor.

Jag frågade därför om det kunde vara så att han kom ihåg? Jo visst sa Gittan somliga glömmer fort andra inte. Jag som trodde småbarn hade guldfiskminne. Tydligen inte min son. Hoppas han förträngt det något till nästa gång då det är sexmånaderskontroll. Jag vill helst inte ha en hysteriskt ledsen och hulkande bebis varje gång vi går till BVC.

Efter BVC promenerade vi vidare mot mitt jobb. Där blev han bombarderad av klapp och kläm från alla tanter som tyckte han var bedårande. Han satt vackert som vanligt när vi är bland folk. Han vet hur han ska charma dem min son. Kan tydligen redan alla knep. Det ska börjas i tid!

När han fått nog och gnuggat sig i ögonen flertal gånger tog jag räzern till Nordstan och hämtade ut lillfisens julklappar på Lekia. Ny matstolsdyna från Färg och Form fick också följa med hem. Så nu sitter han även som den kung han är.

Tydligen får jag inte handla fler julklappar till Teodor. Det var iaf vad sambon påstod när han fick se leksakerna på köksbordet Äsch säger jag. Lite mjuka klappar har ingen dött av eller?

Hoppas ni haft en go dag!

3 kommentarer:

  1. Men åhåå... mitt inlägg försvann!!

    Skrev att jag känner igen den där oron när man ska i väg till BVC. Men att det ändå är huvudsaken att dom växer på sin egna lilla kurva!

    Å så var det där med julkorten.. Vet inte hur jag tänkte när jag planerade detta i mitt huvud. dt tar ju inte en minut liksom att fixa allt detta. men jag får göra lite när Lexie sover och hoppas på att dom kommer i väg på fredag! :)

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hurra hurra jippi jippi :) va glada vi blir att han ökat i vikt. Lucas hälsar att han försöker komma ikapp! ;)

    haha...nu när allt är finnemang med krabaten måste jag få skratta lite åt va du skrev; "vågen skulle visa på minus..." Asså jag fattar ju va du menar men tänk om de skulle väga typ -3 kg, hahah...hur skulle de se ut :P

    Japp clementin va de. Jo han skalar o smaskar på bäst han kan. :) Ett frö i taget?! Fnys, sa Lucas... här kör vi hela klyftor! All in liksom. NÄ då... jag biter av halva o låter honom suga på den... jag pressar lite på den samtidigt så han får i sig saften. Smarrigt värre.

    Vi ger ju bara lite till Lucas för att han ska lära sig att det finns ´många olika smaker. Äta får vi lära oss någon annan gång :)

    varmaste kramen till dig för att du är du <3

    SvaraRadera
  3. känner fortfarande oron du pratar om runt bvc ibland, men det blir bättre. sen kommer det hela tiden perioder där de stannar av och inte går upp :(.
    skönt att han går upp iaf!

    får vi inte se någe dopkort då?

    SvaraRadera