fredag 30 december 2011

Vad nu då?

Nedrans unge. Här går man och köper ny MAM-flaska och tillhörande nappar och så vägrar han återigen flaska. Sitter bara och tuggar på nappen innan han tar händerna och skjuter bort flaskan. Hjälp! Snälla! Innan denna uppgivna mamma blir helt galen.

Idag letade jag febrilt efter några snygga plagg att täcka min mindre smickrande kroppshydda med imorgon när det är nyårsfirande på tapeten. Det gick rent åt Smålandsskogarna kan jag lugnt påstå. Kom hem med en kjol som inte blev som jag tänkt mig och ett par jeans till min lilla knodd. Eventuellt om jag har tur täcker Teodors byxor min vänstra underarm.

Det blir retur på kjolen och att istället leta efter något gammalt långt in i garderoben. Jag tror jag har outfiten färdig. Iaf i huvudet. Problemet är ju att Dolly1 och Dolly2 har intagit en något förändrad storlek i jämförelse med innan jag blev gravid.

Detta innebär alltså att samtliga klänningar stramar över bysten och det ser ut som om två meloner är på väg att studsa upp ur klänningen när som helst. Inte det minsta fashionabelt om jag får säga mitt. Dessutom vill jag ha något som är amningsvänligt utan att jag ska behöva klä av mig hälften.

Ni förstår själv. Det är ju inte direkt så att utbudet är enormt på aktuella klädesplagg som kan få möjligheten att pryda min kropp imorgon när vi intar Göteborgs västra skärgård. Jodå ut på havet ska vi. Blåsa ska det visst göra när vi ska hem på söndag med. Lyckliga vi!

I övrigt är jag ganska trött i huvudet eftersom jag har en son som håller på att tjata hål i både öron och huvud. Hur mycket kan man tjoa på en och samma dag egentligen? Tycker det är hög tid att han börjar lära sig några nya "ord" nu.
I natt hörde jag honom ligga och träna på pa-ljudet. Räknar starkt med att det blir "mama" jag hör efter läggdags för min del. Annars är jag djupt besviken att han fortfarande varken kan säga rhododendron eller nationalencyklopedin. Aja det kommer nog snart. Jag ger det en månad eller två. ;)

Hoppas ni får en mysig nyårsafton. Glöm inte att fira in det nya året ordentligt med pompa och ståt. Låt det bubbla så väl inom er som i glaset. Skål och gott nytt år även om det kommer bli svårt att toppa 2011 och den lycka och kärlek vi fick uppleva. <3

1 kommentar:

  1. Jag letade febrilt efter dig i de djupa skogarna men nu fryser jag om tårna så jag gick in... pust! Har du hittat hem igen eller? Tråkigt om du ska behöva fira nyår i någon hydda någonstans liksom. Då är de bättre du kommer till oss :D Så kan du stå för pompa och ståt, dunder o brak! Här blir det lugnt :) Det är så jag föredrar det då nyår inte är så speciellt för mig. Men de blir mat tillsammans med min systerdotter o hennes pojkvän. Skönt att vara hemma.

    Ha de så bra, o hoppas att ni inte blåser bort! Hoppas ni får ett fantastiskt nyårsfirande!

    Varmaste kramarna till våra favvisar :) <3

    SvaraRadera