måndag 2 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter!

Säger härmed hejdå till vardagssockret. Nu börjar min resa mot ett mindre sockerberoende. De senaste veckorna har jag fullstädnigt badat i godsaker. Att vi har 15 chokladkakor som ligger och skriker i skåpen gör mitt inte direkt mitt uppdrag enklare att genomföra.  Sockerdjävulen skriker ständigt i mitt huvud. Godis är gott! En bit skadar inte! Snart tänker jag dränka den med en balja kaffe.

Nyårsafton var en lugn tillställning som slutade en bit efter midnatt. Ärligt talat var det svårt att hålla ögonen öppna ända till tolv. Det var nog tur att jag tog mig en välbehövlig vila med Teodor på eftermiddagen annars hade jag nog slocknat och missat konfettin. Vår kära son vaknade självklart i lagom tid till tolvslaget. Att få honom att somna om var helt omöjligt. Han verkar ha någon inbyggd radar som talar om när det är läge att vakna och göra livet "surt" för mamma och pappa. Nej men klart han skulle vara med. Man kan ju inte missa sitt första nyår.

Senaste veckorna har Teodor varit en liten gnällspik. Det tjoas i ett så fort han inte får som han vill. Ja iofs går hans mun även när han är nöjd med. Visst är det gulligt när de små pratar men inte när de tjoat högt i flera timmar i rad med ett ständigt enformigt ljud på samma frekvens. Att använda små bokstäver verkar inte riktigt gå hem hos min son.

Det märks även att han börjar bli starkare i kroppen för det är inte helt lätt att kontrollera honom i famnen när han ålar runt och försöker ta sig någonstans. Helst vill han vara överallt där han inte kan vara. Framförallt vill han ha alla saker som han inte får tag i. Det ska bli intressant och se hur långt tid det tar innan han börjar röra sig framåt.

Veckan som kommer är helt fullständigt oplanerad. Underbart! Det är nämligen stor tröttmössa på mig. Jag som tänkt vila upp mig under jul men istället känner jag nästan att jag är tröttare än någonsin. Hjälp hur blev det så här? 

Hoppas ni hade ett mysigt nyårsfirande och att det nya året bjuder på många lyckliga stunder! Höjdpunkten 2011 var utan tvekan självklart dagen då DU kom. En sådan obeskrivlig lycka upplever man inte många gånger i sitt liv! Vad år 2012  ska bjuda på är ännu ett oskrivet blad, men jag ser fram emot många glada och minnesvärda dagar.

3 kommentarer:

  1. Jag skickade precis sambon till Ica för att handla grönsaker som jag kan dippa i stället för att mosa i mig godis. Men som du säger så blir det inte lättare när det ligger chokladkakor här hemma som bara skriker efter en ;)

    Jag hade oxå svårt att hålla ögonen öppna på nyår :) hehe.

    Alwa är precis likadan. Ålar sig ut famnen och ska ha allt som inte är tillåtet. Favoriterna är mobilen och dosorna till tv.n. Konstigt det där ;)

    SvaraRadera
  2. Hej hopp min lilla sockertopp! Hahaha va fyndigt! ;) Asså jag går i samma planer. Bort med de där jäkla vardagssockret! Man har ju bara ätit skräp de senaste veckorna. Nu ska kilona tas tag i... inte så svårt med dessa handtag! Nu ska de bort bort bort... nu får de hemsöka någon annan!

    Låter som ni fick en trevlig helg iaf :) Vi också, lugnt och skönt var det här.... precis min melodi.

    En bra grej med att undvika en massa onyttigt om kvällarna är att borsta tänderna så fort man ätit de sista :) då vinner man över sötsuget för att borsta tänderna en gång till är ett no no!

    sov gott finingar! Så hörs vi ;) pussen o kramen

    SvaraRadera