torsdag 5 januari 2012

Bästa dagen ...

i mitt liv var dagen då du kom till oss. Tänk att det hunnit gå hela sex månader.  Sex omtumlande men underbara månader och jag ser fram emot att följa varje steg du tar på din resa mot en egen liten självständig individ.

Idag är det svårt att föreställa sig ett liv utan dig. Vad hade jag i mitt liv innan som gav det mening att stiga upp varje dag? Kanske var det längtan efter att en dag äntligen få träffa dig. Att få ha dig i min famn. Känna dina andetag mot mitt bröst. Snusa din doft och höra din röst.

Ni som har barn är väl medvetna om att kärleken till ett barn är obeskrivlig men har ni någon gång älskat någon så innerligt att det nästan gör ont. Så känns det varje gång jag tänker på att jag har en fin liten son som är min. Bara min! Ibland känns det så overkligt att jag måste nypa mig i armen för att förstå att det är sant.

Grattis på halvårsdagen min fina lilla kille! Jag älskar dig till månen och tillbaka igen!

3 kommentarer:

  1. Grattis på halvårsdagen :)))
    Tänk att dom är så "stora" våra små pluttar.. redan!!!!

    Rasmus får bara ersättning nu. Jag har också börjat byta ut mål, men Rasmus är en hungrig kille så han äter ungefär såhär. På natten runt 04-05 och sen får han hel portion gröt vid typ 07.30. Ibland vill han ha lite ersättning innan han ska sova på förmiddagen. Lunch vid 11.30, liter ersättning innan eftermiddagsvilan vid ca 14.00. Ibland vill han ha lite ersättning vid 16-16-30 när han vaknar och sen en full portion gröt vid 18 och sen välling vid 19-19.30. Tanken sen är väl att börja ge ett mellanmål på eftermiddagen och byta ut det mot ersättningen. Men vad ska man ge för mellanmål då? Sen när han närmar sig 8 mån kan man nog börja byta ut kvällsmålet mot mat ist för gröt. Hur ser det ut för er?

    Hoppas han kan ta flaskan så du slipper känna stress om du är iväg och tränar tex! Då blir det ju nästan att man skiter i att åka iväg för att inte behöva stressa lixom.. Håller tummarna :)

    Hoppas ni får en lugn och skön dag!! Jag ligger här i soffan just nu och slappar.. rasmus sover och jag hoppas att han sover någon timme till ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. åh grattis till T :) Finingen!!! Visst är de häftigt...att vi är morsor ;) hihi! Hur mycket de än skriker så älskar man dem till månen o tillbaka igen o mycket mer än så... :) dessa små filurer!

    Ja här har vi inte sovit mycket i natt.. Lucas har vaknat flera gånger udner hela natten. Vid halv sju i morse då¨trodde jag att han somnat o skulle sova ett tag ( jag skulle ju väcka honom efter sju..men nej då, han vaknade superledsen kl 7:15. tur var ju de så jag slapp väcka honom...var ju tvungen att sätta sond o ge mat)

    NÄ han var omöjlig i natt. Jag o han låg på soffan tillslut. Jag vet inte om de är mardrömma han drömmer eller varför han är så ledsen hela nätterna. Vissa stunder är han otröstlig. Hjälper inte bara att ta upp honom i famnen. Tar ett tag att få honom tyst. Fattar ingenting. Klängig under dagarna... Så jag går här med min lilla apa! ;)

    Varmaste kramarna till våra favvisar <3

    SvaraRadera
  3. Grattis Teodor på din dag.
    Alwa skickar en massa grattiskramar och blöta kindpussar.

    Jag saknar oxå innebandyn, men häromkring har vi inget lag som ni. är ju lagom att träna 1 gång i veckan och så match på det :)

    Jag lägger inte alwa längre vid någon speciell tid utan jag kollar mer på trötthetstecken för som du säger så beror det på hur de sovit under dagen. Men mellan 19-20 blir det oftast.

    Vad blir det för skoj nu i helgennär det är långledigt igen? :)

    Kraaaam

    SvaraRadera