onsdag 25 januari 2012

Dags att barnsäkra!

Hittade Teodor med fötterna på huvudkudden imorse. Vad han har pysslat med i natt vet i tusan. Övat på ålning? Igår kunde han komma framåt men det gick fortfarande ganska sakta. Idag går det med väldans fart. Hjälp vad hände? Bara över en natt! Vi som inte har barnsäkrat något. Inte ens sänkt ner sängen. Dags att börja tänka lite mer långsiktigt nu kanske.

Förhoppningarna är dock att vi inte ska bo kvar här så länge till. Nu har det kommit ut ett till sådant radhus som vi tidigare tittat på. Det här är inte omgjort utan man vill renovera en hel del, men det är ändå beboligt. Egentligen är det ingenting som man måste fixa direkt även om jag redan nu har tankar på hur jag vill ha det :) Nu jäklar ska vi vinna den här budgivningen! Håll den andra tummen ni har över för oss!

Annars är Teodor fortfarande kapten tandlös. I natt vaknade han och var tröstlös. Han hade nog fruktansvärt ont. Vi gav honom en Alvedon. Tillslut somnade han efter mycket bök i sängen. Har hört honom flera gånger när han gnytt i sömnen. Min stackars lilla kille. Frågan är hur gör man nu? Enligt förpackningen får man inte ge Alvedon mer än två dagar i rad. Gäller det även om man bara ger till natten? Han har ju så nedrans ont :(

Idag är jag och Teo bjudna till en av mammorna i föräldragruppen och hennes lilla tjej som förövrigt är Teodors närmsta buddy. De hänger på babyrytmiken med. Ska bli mysigt. Mindre mysigt är att det är minus tio grader idag. Burr vad kallt! Tur vi köpte en varm åkpåse ;)

Hoppas ni får en underbar dag i kylan!

3 kommentarer:

  1. Det är nog ingen fara att bara ge Alvedon på natten, den andra rekommendationen gäller bara när du ger med 4 timmars mellanrum tror jag ! :) såklart att han har ont stackarn ! här är ju en till som har tandproblem just nu, man ser taggarna på framtänderna tydligt idag och hoppas att dom tränger igenom tandköttet helt snart så att hon får vila munnen lite !

    hoppas att ni har en bra dag idag och jag håller tummarna för radhuset :D kramar !

    SvaraRadera
  2. Ja det låter som om ni ska börja tänka på att barnsäkra nu när han tränar för fullt på nätterna på att ta sig framåt ;) När vi kommer in i Alwas rum om natten/morgonen ligger hon på mage och tjoar för fullt. Så idag sänkte vi sängen. Ifall hon skulle få för sig att försöka ta sig ur sängen.

    Vi umgås/promenerar mycket med Evelina, sen är det en tjej till i stan som har en dotter somvioxå umgås medi bland. Det är konstigt det där vad många nyfunna vänner man får genom sitt barn :)

    Hoppas att tanden snart ploppar upp så han inte behöver ha så ont. Alwa skickar en styrkekram till Teodor.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. nedrans tänder alltså!!! Om de bara kunde kläcka fram så han slapp ha så ont. Jag har ingen aning om Alvedon o sånt... så jag är rätt värdelös att fråga. Jag stöttar mest på avstånd.

    Här har de varit fullt upp om dagarna, hinner inte med era bloggar. Imorgon har vi också fullbokat heeeela dagen. Pusta ut ja de får jag förhoppningsvis göra på fredag. Eller förresten nu kom jag på att då ska ju vi till Linköping o shoppa. Ja pusta ut de gör jag i nästa liv!

    sov gott små grisar ;) kramar o pussar

    SvaraRadera