tisdag 3 januari 2012

Uppsjungning pågår!

Här testar vi våra röstresurser så det skallrar i kristallglasen. Hur så höga ljud kan kommar ur en sådan liten person är nästan obegripligt. Annars ser dagen ut som vanligt. En mindre nöjd kille så fort han rullar över på mage och försöker ta sig någonstans. Ber till gudarna att han snart ska få kläm på hur man gör, för det börjar bli hål i huvudet på mig av allt gormande.

Idag testade jag köttpuré för första gången. Det var inte direkt gourmet ansåg Teodor och klöktes flera gånger om innan han lyckades spotta ut maten. Jag kan iofs förstå honom för jag fick kväljningar bara av doften. Fruktpurén gick ner i vanlig ordning fast han har börjat hålla på väldigt mycket med tungan de senaste dagarn och då åker en hel del utanför. De där tungrörelserna gäller iofs inte endast när vi äter utan de pågår ständigt. Jag antar det har något med munmotoriken att göra.

Morsan är dubbel tröttmössa idag. Den gångna natten har nästintill varit en mardrömsnatt. Tror jag fick kanske högst en och en halv timmes sömn mellan klockan tolv och fem i morse. Som tur var insåg min kära son vad han ställt till med och gav mig sovmorgon efter morgonamningen. Tack och lov!

Nu håller fönsterna på att gå sönder här pga högjudd bebis. Måste kila!

3 kommentarer:

  1. hej hopp!

    Stressa inte med mailet :) de kommer om de kommer :)

    Tänk va de kan få ut för ljud i de där små kropparna hihi... riktiga tjejskrik! Inte illa. Inte manligt heller för den delen.

    Asså hur är T om nätterna nu? Lucas är helkonstig. Supergnällig o vaknar helt hysterisk...lugnar sig när man tar upp honom i famnen. Men jag försöker vänja av honom med att sova typ på mig hela tiden. Så jag tar upp honom i famnen, tröstar o lägger ner honom ganska snart. Då blir han superledsen o då skuffar jag honom i rumpan lite tills han somnar... HAN KÄMPAR VERKLIGEN EMOT IN I DET SISTA. Ja o så somnar han.... OCH SEN typ några minuter senare så vaknar han igen... o då börjar vi om proceduren ett gäng gånger till. What liksom?

    Vet inte va det är, fas? Tänder? Är T som han varit om nätterna innan eller har det ändrat sig? L är verkligen helt förändrad. Sur för minsta lilla även dagtid typ.Måste vara fas....

    (ang dagens fika... tog bara en liten macka... meningen att de bara blir socker på helgerna nu! ;) Jag har klarat mig från sockret även idag! Heja mig!)

    kramar till er iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Alwa är precis likadan. Hon gillar att rulla över på mage men sen när hon inte tar sig någonstans så blir det liv i luckan :)
    Dessutom sjöng hon högt för mamma ikväll då hon gallskrek och vägrade sova. Trött mamma nu.

    Vad styrde T med i natt eftersom du inte fick sova?
    Alwa är oxå svår om nätterna nuförtiden. Eller ja de senaste veckorna. Utvecklingsfas?

    Blir det sängen tidigt ikväll då? :)

    Kram på er finingar

    SvaraRadera
  3. Lucas har också varit otröstlig i natt... vaknar o skriker tills han typ stupar. ska in o läsa om utvecklingsfaser nu. Han är ju 25 veckor räknade jag ut.

    Jag kommer ihåg att du sa de om villervalla.. köpte bara strumpor.. föredrar ändå polarn. Men nu får de vara nog med shopping ett tag ;)

    ja här blåser de också! Men jag och Lucas trotsade blåsten och gick hem till Pernilla och Alwa en sväng. Var värre sen när vi gick hem :P men nu är vi inne i de vindstilla :) skönt!

    kramar

    SvaraRadera