fredag 20 januari 2012

Något på gång...

Jag är nästan stensäker på att det är en liten bissing på väg upp i Teodors lilla mun. Han biter och gnager frenetiskt på sin bitring och samtidigt känner vi svullnad och vasshet i underkäken. Frågan är ju bara när de där små gaddarna kommer sticka upp.

Imorgon står babysim på agendan. Införskaffade ett par ursöta minibadbyxor i veckan. Saken var ju bara den att min smalfis till son inte fyllde ut dem ordentligt i midjan. Det blev därför ett nytt inköp idag. Polarn och Pyrets namn kommer en tid framöver pryda min sons platta rumpa. De var nämligen utrustade med snörning i midjan. Perfekt för en minikille som Teodor.

Annars händer inte mycket på vår gata. Hissen har varit sönder i fyra dagar. Kul när man bor sex trappor upp. Att släpa vagnen upp och ner är ingen biff för ett muskelknippe som jag. Det har blivit lite onödigt innesittande om man säger så men nu verkar maskineriet vara upprustat igen!

Hoppas ni får en mysig helg!

2 kommentarer:

  1. Tjena finingar.
    Det var länge sen :)
    Vad spännande att det snart kommer ploppa upp en bissing. Jag har kollat i Alwas mun för hon ska smaka på allt men inte märkt något än.
    Vad mys med babysim. Jag är i valet och kvalet om vi ska anmäla oss till det. Funderar på att åka själv till simhallen och bada med Alwa :)
    Vad händer hos er denna sköna helg? :)
    Kraam från mig och Alwa

    SvaraRadera
  2. amen orka en pajad hiss liksom! urtrist!

    Vi köpte badbyxor på lindex (typ de enda som finns att välja på här i stan...)... blev ju lite snabbt påkommet det där med badet. L har 68 egentligen men jag köpte 74/80 för att han ska kunna ha dem ett tag.. I deras var de också gummiband i midjan så de var bara att dra åt om sugröret :)

    tack fina <3... ja du vet ;)

    här är de soffhäng. L ligger o sover i sin säng. ha en skön kväll! kramar

    SvaraRadera