måndag 9 januari 2012

Blöjläckage

Hur är det möjligt? För tredje gången på en vecka har Teodor vaknat på natten och varit genomblöt på ryggen/benet. Nu är jag så förbannad på Libero att jag köpte Pampers baby-dry som vi nu ska använda på natten. Det är ju inte direkt så att jag väcker min son för att jag är tvungen att byta blöja på honom bara för att de annars kommer att läcka. Förbannade jäkla blöjor!

Gillar egentligen inte Pampers då jag tycker de luktar skunk redan från början men det finns ju inget alternativ eftersom Libero inte har några nattblöjor. Riktigt dåligt och nej det är inte så att vi använder fel storlek på blöjorna. Teodor väger inte ens åtta kilo och nummer fyra är det rätta alternativet. Treorna var på tok för små för bara några veckor sedan och femmorna känns inte riktigt rätt.

Denna mindre glada mamma som dessutom har fått för lite sömn de senaste veckorna är så eldad att hon tänker till och med skriva till Libero och säga att hon är besviken. Vi valde Libero för att vi ansåg de vara det bästa alternativet från början men nu börjar jag tvivla. Fortsätter det så här kommer vi att se oss om efter andra märken och det tänker jag göra klart för dem.

Är ni andra som varit med om samma sak? Vilket blöjmärke använder ni och hur ofta byter ni blöja? Är det för mycket begärt att blöjan ska hålla en hel natt?

5 kommentarer:

  1. Vi använder både pampers och libero. Tycker att pampers easy-up är för tjocka och klumpiga, så vi kör libero up-and-go istället. Men nattetid och ibland även dagtid använder Emma pampers active fit! Vi har haft en enda läckande blöja på 10,5 månader, och den satt snett. Så vi är helt klart nöjda med pampers. Libero har vi precis börjat med, så kan inte säga så mycket än!

    SvaraRadera
  2. hej stumpan!

    vi hade samma problem för ett tag sen. Han kissade ner vår säng två nätter i rad o jag trodde jag lagt snoppen fel liksom!!! Men icke! Libroblöjan var de! Vi använder pampers active fit, tycker den är bättre än den andra...(vet ej namn) vi anv nr 3. Visst de luktar konstigt men de är mjukare o sitter rätt bra. Ibland händer de att jag köper hem libro för att vi har kuponger men blir mest pampers här.

    Surt är de iaf. Jag tar inte heller upp L o byter blöja på natten.

    Förstår att du är upprörd... med allt du har runt dig att tänka på just nu. Jobbiga minnen o stundande begravning. Faan va orättvist...

    Varmaste kramarna till dig...o som du vet... hade jag varit hos dig så hade du fått en stor kram. Lääääänge... de behöver du. <3<3

    SvaraRadera
  3. jag råkade skicka iväg innan jag hann skriva att de var jag...men du fattade säkert de... De är jag som skrivit de där långa meddelandet om blöjor o sånt ;)

    SvaraRadera
  4. Alwa hälsar att Teodor måste tränalite mer i gymmet, sen kommer han bli stark i armarna ;) hihi
    Och hon rodnar närhon får höra att T skickar över en massa blöta pussar.

    Vi använde Libero innan, men Alwa fick även hon läckage om natten. Så nu testar vi Pampers active fit.Är nöjd än så länge, Tycker de är tunna och bra och känns inte så "blöta" som många andra kan göra (Ica.s).

    Har ni varit på halvårskontrollen än?
    Kraaaam finingar

    SvaraRadera
  5. Vi hade precis samma problem som er och pampers baby dry verkar vara de enda som funkar för oss nattetid i alla fall! Alla andra läcker :S

    SvaraRadera