tisdag 31 januari 2012

Mitt lilla värmeelement

Det har varit en småtuff natt med en febrig kille. Temperaturer över 40 grader nåddes igår kväll/natt och vår lilla stjärna var riktigt hängig och ledsen.

Flera gånger har han vaknat nästintill otröstlig. Vi blev såklart oroliga att något gjorde ordentligt ont. Tänder? Kroppsvärk? Öron? Tillslut somnade han utmattad i min famn och sov några timmar till.
Eftersom vi inte är vana vid ledsna och vakna nätter är både jag och A ordentligt tagna idag. Själv känner jag att magkatarren åter är på besök.

Det är när tillfällen som dessa uppstår då jag är så otroligt tacksam att jag fortfarande ammar. En skvätt här och där gör att liten får i sig tillräckligt med vätska trots att orken inte är som vanligt.

Imorse pekade tempen på normal men än ropar jag inte hej eftersom Alvedonen fortfarande sitter i. Det blir till att avvakta under dagen och se om febern börjat ge med sig. Hoppas Hoppas.

Underbart vinterväder idag. Njut och lapa in den lilla sol ni kan.

1 kommentar:

  1. stackars liten!!! Fy va jobbigt för honom... o för er.

    tråkigt med din mage... :( hoppas ni blir bättre fortare än kvickt!

    Här har vi ännu en soft dag. Behövs efter morgonen. Har liksom inte orkat bry mig om dagen.. Vi kom ut på promenad iaf. Så samvetet är ganska gott i de syftet iaf.

    varmaste kramarna <3<3<3

    SvaraRadera