måndag 16 januari 2012

Min ångvält..

tuggar på och stormar fram i sin utveckling. Numera går det inte endast bakåt och runt i sidled på mage. Nejdå nu lyckas han även ta sig framåt om än på ett ganska så orginellt sätt och med ett frustrerat tjoande ekande mellan väggarna.  Att så mycket kan se på bara någon vecka.

I övrigt blir han mer och mer stabil när han sitter och kan sitta upprätt utan att stötta sig med armarna en liten stund. Hur länge vet jag egentligen inte för så fort han ser något intressant kastar han sig i sidled eller framåt. Att sitta är dessutom ingen favorit. Nej gå och stå är så mycket roligare. Det ser så mysigt ut när han tar sina små med ändå genomtänkta steg. Än är det ingen tågång som gäller och jag hoppas att han ska fortsätta sätta ner hela foten så vi slipper tåfjäset :)

Idag är det fullt på agendan. Först blir det lite babyrytmik på kyrkan och sen läkarbesök för min del för att avsluta dagen med att mammakroppen ska få sig en genomkörare. Kul måndag!

Hoppas ni får en skön dag!

4 kommentarer:

  1. Ja han stormar verkligen fram i utvecklingen :) Alwa gillar inte att ligga på mage så det dröjer nog innan hon ålar sig fram/bak. Ligger Teodor mycket på golvet?

    Hur går dEt med flaskan? Tar han den.

    Låter som en mysig måndag. Vi har varit på mamma/barnträff på BVC idag så nu har jag en trött tjej sovandes i mitt knä :) blir det att träna innebandy ikväll? Jag måste ta tag i träningen igen.. Så skönt att komma hemifrån i bland och rensa tankarna..

    Kram på er finingar

    SvaraRadera
  2. Hej där våra sköningar!

    skönt att slippa tåfjäset... ingen ballerina där inte ;) TUR :P Nä rejäla oxkliv ska de vara från början!

    Stå på huvudet är inte illa pinkat! Våra grabbar de kan de!

    Hur gick de på babyrytmiken? Lucas har faktiskt börjat bli lite tuffare inför okända människor. Inte lika känslig som innan. Men visst då är han lite mer reserverad, inte lika lätt att få leenden då inte. Men tycker de helt klart går bättre för här har vi också en mammagris :)

    Ha en skön tisdag. Vi ska till kurator o sjukgymnast.
    kramar

    SvaraRadera
  3. Lilla plutten då, Rasmus har också haft såna nätter men nu har han sovit ganska bra ett tag tillbaka.. Så Theodor kommer säkert att göra det snart också. Men det känns som att det aldrig kommer hända eller hur!? Får han välling på kvällen nu? :)

    Hoppas ni får en toppenbra dag!! Kram

    SvaraRadera
  4. ibland behöver man lite pauser :) o då ska man ta dem :) jag är glad att du är inne o läser o kommenterar iaf :) så jag får små glimtar från er!

    Jag hade typ ångest när jag tog på mig bikinin... men va faan.. kändes bättre där än i en riktig simhall ;) Men sen när jag såg L i vattnet.... ja då hade jag glömt bort alla valkar. De var så underbart... nästan så fjantiga jag sitter med tårarna i ögonen. Min lilla skitunge. Han somnade på lekmattan för en stund sen så de var bara att bära in honom till sängen. Trött kille ;) hahaha! Bada oftare kanske ;)

    Tänker på er! Hoppas allt är bra. varmaste kramarna

    SvaraRadera