tisdag 24 januari 2012

Vårshopping!

Idag skiner solen från klarblå himmel och jag blir så himla sugen på att shoppa vårkläder. Både till mig själv och liten. Både han och jag är i stort behov av överdelar så det blir nog till att ta en vända på stan i slutet av veckan. Idag har vi lite annat smått och gott som står på schemat.

Jag tog en liten powernap medan Teodor vilade lite. Vaknade av att han pep till och lägger honom bredvid mig i hopp om att han ska somna om en liten stund till. Känner då att han är helt plaskvåt på sidan av byxorna. Ännu en gång har blöjan läckt. Den här gången antagligen för att den råkat hamna lite snett. Kulkul. Det var bara att byta sängkläder på nytt. Positivt var ju att jag fick bädda fint med de nya lakanen :) Är nästan lite smått avis på honom.

I övrigt kan jag upplysa er om att Teodor numera tar sig framåt med en betydligt bättre teknik än innan. Snart är det nog dags att barnsäkra ordentligt. Hej och hå jag som trodde det skulle dröja minst en månad till. Tji fick jag! Sittekniken är även den under utveckling men än har han inte hajat hur han ska ha benen för att få bäst balans så det är lite svajigt när han inte stöder med händerna. Vem orkar öva på det när man kan ta sig framåt?

4 kommentarer:

  1. åh stackarn, sådär var det på Alva också när hennes första tänder kom upp.. tandköttet var blålila och väldigt svullet innan det sprack igenom helt, fy vad ont det måste göra :(

    hoppas att ni får en underbar dag i vårsolen :) vi ska också bege oss ut efter lunch !! kramar

    SvaraRadera
  2. När de väl har fattat galoppen hur man tar sig framåt så brukar det gå undan :)

    Kuul med vårshopping! Jag vill också!

    SvaraRadera
  3. Då kanske det är krypning på gång snartnu när han fattat galoppen med att ta sig framåt? :) Spännande. Alwa kör samma stil som Anja Pärson - strandad säl;) haha
    Men hon sitter bra nu, men vågar inte riktigt lämna henne ensam sittandes på golvet än.

    Då är det nog snart en bissing på väg. Jag försöker kolla i alwas mun men antingen biter hon ihop eller så är tungan i vägen :)

    SvaraRadera
  4. duktiga T som tar sig framåt :) sånt gillar vi!!!!

    SvaraRadera