fredag 13 januari 2012

Tillbaks till ruta ett...

Ja här har vi nattsuddaren själv. Ja inte jag utan sonen. Whaaaaat! I natt/morse har han velat äta som en häst. Först blev han väckt klockan ett av sambon som klev in i sovrummet. Vi försökte med allt. Vagga, vatten, ligga jämte. Ingenting dög utom så klart mat och han åt den här killen.

Klockan fem var det tid igen för ett mål. Kan det vara så att han är inne i en tillväxtperiod? Är det någon mer småbarnsförälder som märkt att de har en sådan runt sex månader? Iofs jag tycker de har det hela tiden. Iaf det där med ytterligare ett mål gröt om dagen gjorde nog plus minus noll.

Vi går tillbaka till det vanliga igen ett tag och så får vi ta det stegvis. Nummer ett blir att få honom att äta ordentligt till lunch och gilla maten. Sen får jag väl trappa ner efter hand med amningen. När amningen är över får vi se hur nätterna ser ut. Det är stört omöjligt att få honom att sova när han ser mig. Jag är lika med mat är lika med ingenting annat funkar.

Tycker faktiskt det är lite mysigt med amningen igen och när jag tänkte på att jag snart inte skulle amma honom mer blev jag nästan lite nostalgisk. Konstig man egentligen är, när man är mitt uppe i det som mest då vill man bara sluta men nu när han äter två vanliga mål mat om dagen då är det helt plötsligt "underbart". Tro nu inte att jag kommer bli en sådan som ammar mina barn till de är "vuxna". Thatś kind of nasty!

Hur som helst. Blöjorna fungerar tipp topp! Tummen upp för Pampers! Libero spelar eventuellt på sin sista sträng. Tycker nästan det är bättre passform på Pampers. Ja det blir till att köpa en paket Pampers bara för att testa.

Igår rensade jag lite bland Teodors kläder och antalet bodys minskade drastiskt. Tog på honom en idag som även den snart inte går att använda. Killen växer! Snart är han väl längre än morsan vilket iofs inte direkt är någon enorm längd att passera.

Kan även hälsa er att träningsvärken från helvetet har intagit min kropp. Jag är nu ett levande bevis på att man använder samtliga musklegrupper när man tränar innebandy. På söndag är det jag som ger mig ut i löpspåret. Lyckliga jag!

Hoppas ni får en underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Här säger jag också "hej träningsvärk" idag, gud vad ont det kan göra haha!

    Vi använder lite olika dagtid, oftast billigare blöjor som icas eller coops! :)

    Ne jag har liksom förlikat mig med att Edison äter en gång på natten... har försökt och försökt att få i honom massor dagtid men han är så liten i maten så han blir nog hungrig därför. Så det får vara så. En gång är ju okej ändå :)

    Trevlig helg på er också! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hello darlings!
    Ja du...har inget inplanerat i helgen så vi får se va som händer. Peter har jour så han åker inte så långt. Får se om jag o L blir rastlösa o vill ut på äventyr. Vill bli med kry hals tills på söndag så jag kan träna :)

    Ni har en liten nattmänniska ni! Tonårskille redan? Det kanske är så enkelt att han hoppat över hela småbarnstjaffset o gått direkt in på tonåren?! Japp där har vi lösningen. Å alla vet ju att tonårskillar vräker i sig mat...typ alla iaf. De stämmer ju in på beskrivningen iaf. Å kräsna är de säkert också.

    Ja vi är också nöjda med pampers blöjor...utom lukten då, men man behöver ju inte hänga med näsan där hela tiden liksom.

    Vilken storlek anv T nu o hur lång är han? :)

    Händer hos er i helgen då? Skönt med träningsvärk! Då vet man att de tar ;) hihi...

    bamsiga kramar, här blir de the voice och popcorn nu :)

    SvaraRadera