måndag 23 januari 2012

Ont det gör ont

Nedrans tänder. Min lilla kille har varit så himla ledsen idag. I ett åker fingrarna in i munnen och han liksom rynkar på näsan innan och gnuggar och gnager frenetiskt. Tycker så synd om honom. Kan de inte spricka igenom snart?
Idag har jag gett honom Alvedon två gånger och efter det har han blivit mycket lugnare. Så något är det som inte är som vanligt. Min stackars lilla prins. Om jag bara kunde ta bort allt det onda.

Till på köpet har han dessutom blivit snorig. Näsan rinner och Teodor snörvlar ständigt. Amningen är inte direkt helt smärtfri men trots allt är nätterna än så länge ganska så okej. Mycket bättre än vi väntat oss.

Hoppas nu det hänger i och blir ännu bättre när han blivit frisk. Fast med min tur är det väl säkert dags för en ny utvecklingsfas då igen och allt vi jobbat för går i stöpet. Hihi!

Håll en tumme är ni snälla för att sockerkornen har letat sig fram innan veckan är slut!

1 kommentar:

  1. ja här håller vi alla tummar vi har! Nedrans tänder! Va de ska ställa till det. Än verkar inte Lucas ha besvär av dem. Ger du T flytande alvedon? Eller va är de som fungerar, spelar de någon roll? Bra o veta ifall problemet dyker upp.

    Vi är i full gång med att få L o sova i sin egna säng. Än fungerar de, han vaknar ett gäng gånger under natten men jag tar upp o tröstar o han somnar om på axeln.

    Hoppas de löser sig för er! Här kör vi lite heja på rop i kör!!! Heja ramsorna flyger ur munnarna, hoppas de hjälper er :) kramar

    SvaraRadera