torsdag 26 januari 2012

Plötsligt händer det!

Ena dagen kan han åla andra dagen kan han sitta. Ja nu kan jag nog faktiskt påstå att Teodor kan sitta helt själv. Det är fortfarande lite vingligt när han sträcker sig efter vissa saker men han kan sitta riktigt länge utan att han dimper bakåt eller åt sidan. Självklart bullar jag upp med kuddar runt omkring även om jag är i närheten. Han behöver ju inte dra huvudet i parketten mer än han redan gör ;)

Jag som trodde att min lilla kille skulle bli en liten segpropp innan han lärde sig saker. Jag hade visst fel. Nu händer allt och lite till. Matvägra har han börjat med också. Det är med nöd och näppe jag får i honom en tredjedel av den maten han brukar äta. Fruktpurén slukar han så klart med ett leende. Kan det vara tänderna eller är det så att han börjat förstå att det finns alternativ? Någon som har tips på hur jag ska få honom att äta ordentligt igen? Ska jag utesluta fruktpurén helt och bara ge vanlig mat och amma? Desperat mamma!

Annars mår jag inte primaballerina idag direkt. Natten har varit orolig och jag har inte fått någon som helst kontinuerlig sömn. Jag är stel i nacken, trött i huvudet, smått illamående och yr. Ändå hade jag inte ro att sova innan när Teo tog sig en liten nap. Har bara fått i mig lite yoghurt till lunch. Bad sambon köpa hem lite cola på vägen hem. Egentligen borde jag gå ut och få lite frisk luft men jag har helt enkelt ingen ork. Bara jag inte håller på att bli sjuk. Idag önskar jag att min mamma bodde lite närmare så jag kunde ringa hit henne.

Imorse fick jag för övrigt en mindre angenäm överraskning när det plingade på dörren. En smått sliten mamma iklädd mjukisbrallor med håret på ända öppnade  smått generad dörren och utanför stod en kille som skulle installera en mätare i vår lägenhet. Självklart hade vi fått information om det här tidigare i veckan men det hade ju fullständigt passerat mitt minne att det var just idag. Jag skämdes ganska så mycket när jag tvingades bjuda in honom till vårt kaos. Hela havet stormar i vår lägenhet kan man lugnt säga. Min förhoppning är att jag aldrig träffar denna människa igen för då lär jag rodna från topp till tå. Happy Thursday!

Njut av dagen!

5 kommentarer:

  1. UNDERBARA DU!
    Älskar fåfängan i att man skäms över kaoset hemma som småbarnsförälder. haha.
    Love it.

    Annars tips att få i knoddar som vägrar att äta. Jag tog mat på skeden och fruktpure ytterst på den, så sätt lurade i den. Ibland tog jag varannan tugga frukt, varannan mat. Allt för att iaf lura i lite. Testa om det går?

    Attans verkligen att du bor så långt bort. Saknar ju

    SvaraRadera
  2. Han kanske matvägrar pga av tänderna? Och att purèen svalkar tandköttet. En teori bara! :)

    Hon har haft eget rum ett sen i julas, så var nog inte det som spelade in. Kanske var att vi nattade henne för tidigtoch hon var för pigg. Kanske därför hon var kinkig. Nu nattar vi henne en timma senare (ca 21) och det går mkt bättre :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag ber för dig också att du slipper träffa honom igen ;) hihi

    ja ränner har jag koll på! ;) Ja de känns som att jag typ inte hinner med att softa. Men nu softar jag... o de behöver jag efter kvällen...

    Tråkigt om du blir sjuk...hoppas hoppas hoppas inte!

    Men hur duktig är inte T då? :) Blir så glad! Känns ju som jag känner er... eller de gör jag jue (ett längre ord för ju)!

    Ja nu känns det som att jag har kommit igång med träningen o jag undviker onyttigt på vardagarna...o har minskat intaget på helgerna. Känns bra, för de där hysteriska sötsuget är borta. Om de kunde hända något på vågen också!!! Tror de är något allvarligt fel på den, den liksom hånskrattar mot mig! Typ; "träna du o tänk på vad du stoppar i dig.. men jag tänker minsann inte ändra några siffror". Du är duktig du också :)

    Jag ger er en varm kram o tar en från dig också... behöver de!

    SvaraRadera
  4. åh kan han sitta nu ?? duktiga killen :)

    här har du en till som matvägrar men båda framtänderna är på gång så gissar på att det är dom som stör ? kanske är samma för din prins ? kramar !

    SvaraRadera
  5. Jag gör precis som Sofie skrev när plutten matvägrar...funkar kanon då. Fruktpuren skulle han ju ändå fått i slutet av målet, nu blir det en härlig blandning istället, men bara han är glad :)

    SvaraRadera