onsdag 11 januari 2012

Grötmetoden!

Nu är ni nog allt några stycken där som sitter spända och väntar på resultatet av gårdagen. Till min förtret fungerade det inte alls. Mycket sämre om jag får säga mitt. Nej den kör vi nog inte igen trots att jag vet att man måste prova några gånger för att vara riktigit säker men jag går inte från att ha vaknat en gång på natten till att nu istället amma två gånger. Det skulle ju vara att svika ett mer vinnan koncept.

Han vaknade så klart tidigare än han brukar vilket med andra ord inte innebär att uppvaket i sig är en vana. Mat var det enda som gällde. Det var inget annat som fungerade. Jag var så trött så ögonen gick i kors. Han är hungrig sa jag till Andreas. Ge honom mat då sa han. Okej sagt och gjort. Sen vaknade han igen vid fyra och sen sju. Det är en trött mamma som sitter här idag.

Nu tänker jag inte rata grötmetoden helt för jag vet många barn som står sig på bara ett grötmål innan läggdags men det gäller att resten av dagen fyller deras magar ordentligt då. Det är inte helt lätt att veta när man ammar hur mycket som glider ner i den lilla magen.

Idag är en ny dag och vet ni idag ska jag få göra något som jag länge längtat efter. Är det någon som kan gissa vad? :)

4 kommentarer:

  1. Vad ska du hitta på för kul?? :)

    Hmm, jag tror också på att matningen inte ska förknippas med sömn. Tyvärr har det blivit så här.. Jag vill testa den där metoden, men det känns så bra och säkert nu när vi har fått in en bra rutin och nattningen och natten oftast är ganska bra. Varför rucka på den egentligen? Jag tänker också att Rasmus kanske kommer ifrån det där sen när han äter mer riktig mat på kvällen och Rasmus är lite äldre? Men jag vet inte.. När jag var liten fick jag en vällingflaska i sängen innan läggdags och sen somnade jag av mig själv.. och det funkade ju bra!!! Hmm, svårt det där..

    Hoppas du får en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Sova kanske ;) hihi...

    hej fisar! Surt att de inte fungerade. Här kryar vi på oss. Förkylningen är envis som få. Lucas hostar mycket o näsan rinner.

    Min hals håller i sig.. jag som vill träna! Får se om de ger med sig snart.

    Vi går mest runt här hemma o skrotar, har varit till affären o vänt. Tänkte vänta tills imorgon o ge oss ut på längre promenad då.

    Lucas säger att babygymmet är fjantigt nu. Funderar på att plocka ner de. Han ligger ju ändå inte där längre :P Har väl växt ur de på längden också!

    So long! kramen o pussen

    SvaraRadera
  3. Hittade hit ganska nyligen, så nog är jag en ny läsare =) Men jag kommer definitivt tillbaka! Skönt att blöjorna funkar än så länge, är aldrig roligt när dom blir blöta nattetid, framförallt om dom sover bra i vanliga fall!

    Ja hon har bråttom vår tjej, och envis är hon också. Trots att hon gång på gång ramlar ute så ska hon upp och testa att gå igen. Hon får nog öva med kängorna på inne så hon får till balansen ordentligt =P Men det är skönt med snön så hon inte behöver ramla med näsan ner i grus eller asfalt i alla fall! Och full fart är det redan, hon är mer vild än tam. Ett evigt passande, hon klättrar på allt hon kommer åt.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Har provat att ge Edison gröt i stället för välling eftersom han fortfarande vill äta nattetid... funkade icke! Hoppas ni hittar en lösning! Hela nätter vore ju en dröm...

    Spännande, undrar vad du ska få göra då! :) Kul att ha nåt att se fram emot!! Kram!

    SvaraRadera