fredag 9 december 2011

Beach 2012

Det var länge sedan jag uppdaterade min viktstatus och det hela har att göra med att siffrorna varit precis lika stillastående som det är torrt i Saharaöknen. De senaste dagarna har jag dock märkt att magen minskat något i omfång och byxorna sitter inte riktigt lika åtstramat över låren länge.

Så idag när jag klev på vågen blev jag glatt överraskad. Vågen visade drygt 62 kg och jag har nu endast 4 kg kvar till min målvikt. Jag önskar jag kunde säga att jag legat i hårt och kämpat för att gå ner men jag har ju inte direkt mig själv att tacka för att vågen visar lägre siffror än för några veckor sedan. För träningen har legat på hatthyllan och bullfikorna är otaliga. Den jag ska pussa lite extra på är nog min son. Utan amningen hade jag nog gått runt och sett ut som en köttbulle fortfarande.



3 kommentarer:

  1. Rutiner är skönt men sen när man tror att man har en rutin så ändrar dom den helt plötsligt :P
    Rasmus tog ju napp på första försöket och kan ha alla slags nappar.. det var likadant med flaska. Vi gav honom bröstmjölk i en aventflaska men har nu köpt mam flaskor, som gör så att dom inte sväljer så mkt luft, och vi har haft dinapp nr 1 tills nu eftersom han är så glupsk och satte i halsen när vi testade 2:an. Nu för några dagar sen testade vi 2:an igen och nu kör vi med den igen :) Ett tips, testa Nan ersättning, det ska visst vara skonsammare mot magen har jag hört :)

    Du det där med beach kan jag väl ta och glömma just nu när jag fikar och har mig varenda dag, haha! Men innan jul kan jag inte hindra mig själv.. får ta mig i kragen efter nyår sen.. typ :)

    Ha en mysig helg! kram

    SvaraRadera
  2. Ja det känns underbart.. tänk bara om det vill hålla i sig! Det återstår att se. Men vi ska nog inte ta ut någon glädje i förskott.. för som sagt nätterna är väldigt olika här också!

    Hoppas ni hittar något som fungerar för er. Det finns ju en uppsjö med flaskor och sånt!

    Hur går det med mat och sånt då? :)

    Hoppas ni haft en bra helg! kram

    SvaraRadera
  3. så hurra för ständigt ammande ;) hihi... de vore ju en diet att ta till :P Själv får jag ju då gnälla lite på min son för att han vägrar amma ;) skitunge liksom! Han tänker minsann inte på sin morsa!

    SvaraRadera