fredag 9 december 2011

Kuckelimuckmedicin

Nej sådär smaskens smakar inte direkt min medicin tycker Teodor. Att ge en femånaders bebis Kåvepenin är ju inte direkt gjort på en handvändning. Hälften åker utanför men jag antar att de tagit med det i beräkningarna vid måttsättningen.

Hur som helst mår vår hjälte redan mycket bättre. Febern är borta men han är fortfarande täppt i näsan. Inte riktigt på samma sätt dock och näsdropparna hjälpte i natt. Han sov bra till tre men sen vaknade han och var igenbommad igen så det var nya näsdroppar som gällde. Tyvärr tog det en tid innan de verkade så lilleman vaknade till liv och ville leka. Två timmar var vi väl vakna totalt så vi passade på att ge honom en omgång penicilin innan sambon fick honom att somna med hjälp av vaggning och napp.

Halv åtta vaknade liten igen och var hungrig som ett bergatroll. Sen somnade han om och sov till nu. Min lilla gullunge. Nu ligger han här och jollrar och väntar säkert på mat. Det måste gå lite tid mellan medicinering och matning. Inte helt poppis.

Idag är det dessutom ingen vanlig dag för det är min fina underbara snygga sambos födelsedag. Hurra för honom!! Dagen till ära har jag bakat kladdkaka nu på morgonen och sen får jag se om vi kan smyga iväg och fixa lite jag och T. Eftersom Teodor inte har någon feber tror jag inte  det är någon fara. Det blir vintermössan på och spårvagnen till butiken. Det pissregnar och snålblåser nämligen ute. Tur vi fortfarande har liggdelen kvar. Där ligger han skyddad från både blåst och regn. Förhoppningsvis nya dumma bakterier med.

Ha en fin fredag mina vänner och helg med för den delen. Jag kommer nog inte hinna uppdatera eftersom släkten invaderar Göteborg idag och imorgon är det dop med tillhörande fika efteråt och på kvällen julbord alá Oanzzon/Falukorv. Det blir ofta inte riktigt som man tänkt sig men till slut ordnar det sig ändå på ett eller annat sätt.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Har stackaren åkt på öroninflammation. Hur är det med honom nu? och hur är det med dig?

    Jag ser att ni har/haft fullt upp i helgen. Hoppas dopet gick bra och att helgen varit kanon? :)

    Haha om det är sambon som betalar så är det ju bara att shoppa på i Ullared ;) Tänk om min sambo kunde erbjuda sig att betala någon gång. Nej Nej jag får snällt be om pengar i så fall och jag tycker det känns så retligt ;)

    SvaraRadera