onsdag 21 december 2011

Mitt lilla matvrak!

Idag slukade Teodor en hel portion gröt till kvällsmat. Jag tänkte jag skulle prova och se hur mycket som blev över eftersom vi innan bara gjort enligt smakportionsreceptet. Det resulterade i en tom skål. Han älskar gröt!

Idag gick även broccolipurén hem. Han kanske inte var sugen eller hungrig igår helt enkelt. Jag blir lika lycklig varje gång han mumsar i sig. Köpte hem morötter idag för att göra egen morotspuré. Vi får hoppas den går hem lika bra som den på burk.

Att min lilla prins är matglad börjar synas på figuren. Idag provvägde jag mig med honom på skoj. Om vågen visar någorlunda rätt har han ökat runt 200g på en vecka. Kanon isf!

Min vikt däremot står jättestilla! Inte konstigt det med tanke på hur mycket onyttigheter jag stoppar i mig. Till råge på allt vann sambon 2kg Marabou på Liseberg i söndags. Beach 2012 är ju bara att glömma!

Att börja tala om karaktär är inte att tänka på. Någon sådan existerar inte i samband med mitt namn. Det blir till att träna hårt efter nyår för i jul tänker jag njuta av alla godsaker.

Sov gott finingar!

6 kommentarer:

  1. Hihi, Rasmus är också ett litet matvrak! Vips så har man bytt ut alla måltider :) Men det är lite skoj.. Lagar du egen mat?

    Det där med karaktär är inget att träna på nu under jul & nyår, men däremot efter ska jag sätta igång och försöka vara lite duktig. Vi kanske kan peppa varandra lite? hehe..

    Hur mår ni annars, får du sova något om nätterna? :)

    Rasmus & Jag önskar en god jul!!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. åh tack för din fina kommentar och alla tips :) vi har testat det mesta men nu verkar det som att jag fått in snitsen med nässugen och nässprayen så att det hjälper lite iaf. Hon har sovit nästan en timme här i sin egen säng och de senaste dagarna har det bara fungerat med sömnen i vår famn eller väldigt nära.. så hoppas att det vänder snart ! :)

    hur mår ni ? hur firar ni jul ? :) kramar

    SvaraRadera
  3. Ja testade att ge honom vatten i en sån flaska som han inte sätter i halsen, men han fattade inte grejen riktigt. Så jag har en vanligt pipmugg (tror jag det heter) och ger han lite vatten.. inte så mycket. Han älskar det och gapar direkt när jag kommer med muggen ;) Klart du kan testa vatten nu!! Min BVC sköterska sa att vi skulle vänta men jag ser inga anledningar till att göra det egentligen. Tänker mig in om jag skulle käka mat och inte få nåt att dricka till.. då blir det nog lite torrt ;) Men det man kan göra är ju att göra gröten lite rinnigare om man inte vill ge vatten.. det gjorde vi i början!

    Rasmus nätter varierar också väldigt! Men han vaknar runt 04-05 och vill ha mat, men flera gånger innan och vill ha nappen!

    Beach 2012, det kör vi på ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja du vilka affärer vi har. Inte så många inredningsaffärer. Har typ Cubus, Lindex, Hemtex och jc. Jättetråkigt att handla på samma ställen hela tiden. Så i mellandagarna åker jag och Alwa till Linköping för mellandags rea och shopping :) Ska bara lyckas med att lägga fram en fin kommentar om att jag har lite ont om pengar till sambon ;) haha
    Ni har väl det mesta i utbud?

    Verkar som om Teodor är lika matglad som Alwa. Hon brukar oxå öka raskt i vikt. Hennes babyhull är så sött på benen och så ser det ut som hon hamstrar. Haha. Tänkte jag ska introducera välling för henne i morgon.

    Hur blir det att fira julen?
    Är din sambo ledig något i mellandagarna?

    SvaraRadera
  5. hej hopp gummi.....hm....kulor! :) Hoppas ni har de bra over there!

    Nyligen hemkomna, vi sitter med den där vanliga matningen :)

    Varför skulle jag skicka mail till dig sa du?! ;) Nä då.... de är säkert min mail som är urlustigt! Öppna inte om de inte står någon fyndig rubrik som skulle vara värd mig ;) Kom inte in på mailen härom dagen då de tydligen var någon som hackat sig in på den. Men lyckades hacka tillbaka den...ja eller något sånt ;)

    Ja Lucas bara vräker i sig också... han bara; Morsan en spruta till..... en till... morsan mera spruta...
    Ja du kan tro att han snart nöter hål i öronen på mig!

    Min vikt står också stilla. Som om den frusit fast eller nåt. Surt! Frågan är om de är någon idé att sattsa på någon beach de här jordelivet liksom?! Känns ju knappast så. Karaktär, va är de??? Går de o äta???

    Ja en jäkla fårskalle ska jag bli! Nä jag tog o sket i den där tröjan. Kändes för osäkert liksom! Tippar på sticksig eller konstiga tvättråd...

    Va surt att Villervalla kläderna krympte! Mycket mysko!

    Kramen till er o hoppas ni får de toppen down under! Varma kramar o lite high five:s!

    SvaraRadera
  6. Haha... ja men eller hur bli man glad när det visar sig att dom gillar att äta mat! :)

    Lexie vill äta ALLT och gör det om hon får tag på det.. haha.. men eftersom hon har så mycket energi och nästan aldrig är stilla så visar det sig dock inte riktigt lika mycket på hennes figur!!

    Tänk om det kunde vara så för en annan liksom! :)

    Nä.. men vart jag ville komme var ju att det är så roligt att se , där i början, hur dom smakar på mer och mer och även vill ha mer och mer!!

    ha en mysig dag fina!
    Kram

    SvaraRadera