torsdag 15 december 2011

Stor kille!

Det känns som att Teodor har blivit så stor på bara en vecka. Nu talar jag inte om kroppsstorlek även om jag idag fick nys om att några av hans byxor börjar bli flite för korta utan nu pratar vi beteende.

Förrutom att han rullar som en galning, leker med fötterna, försöker åla, kan sitta själv små, korta stunder och pratar som en jollrande papegoja har han även hela veckan somnat själv i sin säng utan ett knyst. Han ligger bara där och leker med fötterna, Ninisen (mjukiskaninen) eller snuttefilten och pratar lite med sig själv.

När man sen kommer in har han slutit ögonen och somnat. Han är som en helt annan liten varelse. Det är nästan så att jag tror att han haft öronont alla de där jobbiga dagarna då ingenting fungerat. Självklart vet jag att sådant inte är fallet. :) Nu gäller det bara att njuta innan han kommer in i nästa trotsiga period.

Jag har även stark tro på att han kommer bli ett litet matvrak precis som sin far ;). Idag  blev han helt exalterad när han såg att jag tog fram den färgglada plastskålen från IKEA. Första skeden blev han nog allt lite överraskad för jag tror han förväntade sig gröt men istället bjöds det på morotspuré. Nam nam sa Teodor och gapade glatt efter mer undertiden som han glatt nynnade på någon melodi.

Det går riktigt bra med maten nu och han behåller faktiskt det mesta i munnen. Känns lite som att han börjar greppa det här med hur man sväljer. Gröten äter han i ett nafs och om magen inte sa stopp hade han nog kunnat äta hur mycket som helst.

Jag blir helt lycklig inombords när jag ser att han är så matglad. Jag vet endel föräldrar som får kämpa för att få i sina barn annan mat än välling och ersättning och jag är så tacksam att jag inte är en av dem. All cred till er som har det jobbigt och orkar kämpa på! <3

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra att han är ett litet matvrak :) hihi Det bådar gott för muskelpaketet!

    Va har fått ett sånt där nät där man stoppar ex frukt i av logopeden till Lucas. Jag har inte använt det än då Lucas inte är så intresserad av att ta saker o stoppa i munnen. Tänkte jag skulle testa någon dag för att se va han gör med det. Ingen stress här inte :)

    Visst är de härligt att se hur de förändras. Nu ligger de o snackar o har sig hihi... så sött! Samtidigt som de får mer humör o vet verkligen va de vill! Lucas kan vara så tydlig ibland hahaha.

    Va har han för storlek nu? Jag har börjat anv stl 68 till Lucas, viker upp ärmar o sånt. Då kan han ju ha det ett tag. Varvar med lite favoriter från 62 också ;) hihi... han är ju 67 cm lång nu. De får ju inte se ut som han har vatten i källaren liksom! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att hon somnar själv i sin säng. Det gör inte Alwa. Hon blir fly förbannad när jag lägger ner henne.
    Vad göra? Några tips? ;)

    Ja de börjar bli stora nu, precis som Teodor så är alwa matglad. Hon gluffsar i sig det mesta. Får se vad hon tycker om välling som ska introduceras lite smått om någon vecka :)


    Ja visst är hon duktig men jag tyckte det var lite otäckt närhon satt upp i vagnen. Att hon skulle trilla åt sidan, för än är hon inte så stabil. Får nog snart använda selen i vagnen så jag vet vart jag har henne om hon fortsätter så här. haha.

    Mössan hittade hennes pappa på Kappahl - Rean. Fin ju och mysig.
    Japp jag får googla lite på Kidz koncept - pumpkin :)

    KRAAM

    SvaraRadera
  3. Pappan undrar över citatet i mitten av detta inlägg. Matvrak?

    SvaraRadera
  4. Andy: Mamman menar att det är en sanningsenlig kommentar och därmed behöver den ingen vidare förklaring. Jag kan byta ut mat mot chips om det känns bättre? Puss

    SvaraRadera