onsdag 7 december 2011

Förkylda familjen!

Nu har familjen kråka även bosatt sig hos mig och pappa A. Ja än så länge är det ju inte direkt den värsta förkylningen jag åkt på men man skaväl inte ropa hej ännu.

Det har varit ännu en vaken natt och Teodor sover riktigt dåligt iom att han snorar så. Han har lite rethosta med men den är minimal och bara ytlig. Jag skulle göra vad som helst för att ta hans förkylning. Tycker så synd om honom när han ligger där och försöker andas normalt. Så vi är inte direkt familjen utvilad idag.

Trots sjukdom är det en pigg liten herre jag har. Har försökt få honom att sova i en timme nu men ingenting biter på honom. Varken mat, vyss, sång eller napp. Nej jag ska vara vaken och leka tycker lilla T. Självklart har han återigen segrat. Haha tids nog somnar han nog. Om inte annat i vagnen när vi går och beställer doptårtan.

Det verkar bli en fin dag idag. Ganska mysigt att kylan har infunnit sig. Det blir lite lättare att hitta julklänslan då. Tycker inte ni?

3 kommentarer:

  1. Vad skönt ändå att han är pigg även om han är förkyld. Killar är ju annars så att det är sååå synd om dom när de är sjuka;) haha

    Inte en enda julklapp inhandlad säger du. Jag är klar med alla. Tror jag :) om jag inte springer på något fint till Alwa :) Men annars brukar jag vara ute i sista minuten.
    Vad ska du köpa till Teo?

    Alwa säger att hon gärna hade haft Teo där när hon tog den dumma sprutan. Och att hon gärna håller hans hand:)

    Kram till de fina

    SvaraRadera
  2. Elliot har alltid somnat och sovit väldigt bra. Men varit alldeles för morgonpigg. Så dessa nya rutiner hurrar jag för! Håller tummarna för att Theodor också blir bättre på sovandet när han blir lite äldre:)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att ni alla lyckats fånga in förkylningen. Jag hoppas för Lucas skull att vi slipper den här. Han har varit rosslig hela dagen o näsan rinner lite... mamman går på helspänd! Pust... nu sover han, de stunderna kan jag slappna av.

    Hoppas lilla T blir frisk snart... han som har en dag att fira till helgen. Hur går det med förberedelserna? Känns det jobbigt eller ligger ni i fas?

    Ja lite juligar har de väl blivit med lite flingor. Men jag har noll inspiration i år. Inte så konstig kanske. Jag som tycker de är superkul att handla julklappar...i år känns det mer som ett måste. Tråkigt men sant. Hoppas vi kan njuta lite av gemenskapen under julen iaf.

    Barn är märkliga. Tycker ofta att man märker på iaf lite större barn att de ibland kan vara hur pigga som helst fast de har typ 39 graders feber...konstigt :)

    krya på er! kramar

    SvaraRadera