torsdag 22 september 2011

Äntligen lite "spare time"

Hela dagen har det gått i ett. Egentligen har jag inte gjort så mycket men jag har haft/har en liten fis som kräver fullständig uppmärksamhet och enorm stimulans. Utvecklingsfas here I am.

Natten var ju inte direkt idealisk. Lillkillen somnade nio, vaknade tio, halv ett, halv tre, halv fem för att sedan vara vaken till sex trots extra amning innan pappa kunde söva med att vyssa och vara nära. Halv åtta var det sedan dags att säga godmorgon! Sen har dagen fortsatt i samma tappning med sura miner vid amning, trötta ögon som vägrar somna eller öppnas igen efter bara några minuter. Gnäll när man lägger ner i sängen för att vila middag. Smågrinig när man får ligga i vagnen och inte får full uppmärksamhet osv osv. Jag e int' bitter jag int'

Nu har jag äntligen fått honom nöjd. Han sitter där i babysittern och tjoar och tjimar. Tv:n är barnpassare. Ja jag vet man ska inte låta sina barn sitta framför dumburken men jag är desperat eftersom pappa A är på innebandyträning.

Dagens bästa: Paket hämtat från H&M med smått och gott
Dagens sämsta: Trött mamma med bristande tålamod

1 kommentar:

  1. Jag ska testa sten sax o påse! Kanske kan fungera här också...annars får jag väl hota med att jag vägrar bära honom...han får gå själv osv... så klängig som han är så borde det fungera!

    Jag hissar dumburken som barnpassare!!! Den fungerar iaf en liten stund.

    Vi har haft en idealisk natt, sista målet vid 23, lägger oss 24.00 och får väcka lillprutten kl 07.30 idag ;) (jag ska väl inte tala om att det oftast är så här...förutom när han är inne i sina faser då han ska envisas med att sova på oss....! Men jag klagar inte, för han skriker sig inte igenom nätterna iaf.) De är han ju iaf duktig på.

    Tror du kommer att klara nivå 2 galant! Tur att du inte har två griniga killar då, alltid något positivt! ;)

    kramen

    SvaraRadera