onsdag 14 september 2011

Hur svårt kan det vara?

Tog en liten promenad till Ica Maxi efter lunch. Upptäckte ganska snabbt att min lilltå på vänsterfoten är mosad och det blödde ganska ordentligt. Bara att bita ihop och fortsätta gå för jag orkade ärligt inte vända tillbaka för att plåstra om den.

Väl på Maxi blir jag rammad av en kärring bakifrån (ursäkta ordvalet) när jag fastnar med barnvagnen på väg in i affären. Jag vänder mig om lite halvsur. Tror ni hon ber om ursäkt. Nej nej hon lunkar glatt på med sin varuvagn. Hör det inte till att man ber om ursäkt om man råkar stöta till någon oavsett vem eller vad som orsakade kollisionen?

Hur som har jag nu införskaffat mig en digitalvåg. Nu blir det vägning varje vecka. Tio kilo ska vara borta vid årsskiftet med början idag. Nu kör vi! Någon som hänger på?
  • Startvikt: 68,5 kg
  • Dagens vikt: 68,5 kg
  • Målvikt: 58 kg
Jag kommer inte endast gå efter vikt eftersom jag hoppas bygga upp mina muskler igen och alla vet ju att muskler väger mer än fett ;). Därför kommer jag även mäta mig (midja, rumpa, byst. bl.a) för att jämföra med mått jag har sedan innan graviditeten men även mått jag tog direkt efter. Lite pepp på vägen! Halvvägs i mål tänker jag belöna mig själv. Har dock inte riktigt bestämt mig hur men det löser sig.

Trevlig lillördag!

2 kommentarer:

  1. Ajaj, ond tå och onda tanter, ingen bra kombination!
    Jag skulle kunna haka på din viktjakt, men jag har ju inte riktigt din träningsiver.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag får hoppas att det är en utvecklingsfas. Han är lite gnällig till och från, men idag har han varit ganska glad :) Vad är det för bok?
    Ja jag har infört en rutin att jag alltid lägger honom i babygymmet på morgonen i kanske 20 min medans jag gör annat och gör iordning mig typ.. annars får man dalta med dom hela tiden sen och dom måste ju kunna lära sig att leka själva :)
    Visst är man sugen på en helt ny garderob. Jag har inte alls shoppat mycket till mig själv.. Men jag ska nog ta en shoppingrunda sen när jag gått ner i vikt och köpa en massa fint.. Så kul med shopping :) Nu köper man ju mest till dom små..
    Hoppas ni mår bra :) Kram

    SvaraRadera