måndag 19 september 2011

Träningsvärk?

Nej inte här inte. Den uteblev nästintill helt. Jag är nästan lite besviken. Hade förväntat mig onda benmuskler men jag har haft bra mycket värre träningsvärk  efter tunga fyspass på innebandyn. Idag fick träningen ge vika då min sambo inte kunde komma hem i tid så jag skulle hinna till träningspasset. Imorgon blir det dock ett nytt Step-pass. Eftersom de tydligen bestämt sig för att skippa styrkan under step/aerobic-passen i år får jag nog utöva lite styrka hemma istället. Att hinna gå på gymmet det första halvåret av T:s "amningsfulla" liv kan jag nog fortsätta drömma om.

Istället tog jag med mig T på en lång barnvagnspromenad i solskenet. Underbart! Lilleman sov sig igenom halva rundan men vaknade lagom till att vi skulle in i affären för att bl.a handla nya nappar. Trodde för en stund att det skulle bli sura miner men det löste sig när han fick se sig om lite mer. Nicke nyfiken! Nappar fick vi dock inga med oss hem eftersom de inte hade MAM-nappar i den här butiken. Jag vågar inte köpa några andra eftersom T ännu inte är någon nappälskare direkt. Han tar den när han är ledsen, kinkig och ska sova. Finsmakare är han säkert med så det får förbli MAM.


Såg dock nu när jag bytte nappar att jag råkat köpa en förpackning med latexnappar istället för silikon. Eftersom napparna inhandlades i all hast då vi var på väg till ett bröllop är jag inte helt förvånad att det blev fel. Testkörde en precis och den gick hem. Tur det, för det känns inte jättekul att ha kastat pengar i sjön. Det är ju inte direkt så att man "skiter" pengar när man är mammaledig. ;)

På tal om nappar så har jag två nappar här hemma en av märket Esska och en bambino (båda latex) som vi aldrig använt eller provat. Så är det någon som är intresserad av att få dem kan ni hojta. Vi lär ändå inte använda dem!

De senaste dagarna har jag återigen upptäckt många nya steg i T:s utveckling. Han kan hålla upp huvudet riktigt högt och länge när han ligger på mage. Nu orkar han till och med resa det igen om det dimper i backen. Nästan varje gång han får ligga på mage lyckas han vända sig. Han har mest vänt sig åt ett håll men försöker enträget åt det andra hållet  varje gång vi provar.

Han har även börjat använda sig av nya ljud när han jollrar, vilket han gör mest hela tiden. När han ligger i babygymet har han börjat öppna händerna när han slår till leksakerna och ofta använder han sig av mer kontrollerade och mindre hastiga rörelser. Jag väntar bara på den dagen då han kommer greppa de små liven. Idag fick jag även höra honom skratta i vaket tillstånd flera gånger i rad med längre ljud än bara ett HA. Sötnöten! Han sken upp som en sol och när jag skrattade åt honom så fortsatte han skratta tillbaka.Det är så otroligt spännande att följa sin lilla stjärna i utvecklingen mot ett mer berikat liv.

Hoppas ni haft en bra början på den nya veckan! 

1 kommentar:

  1. Skiter pengar?! De trodde jag, jag gör de hela dagen, tar upp mycket av tiden men de är de värt :P

    Tur att han ärvt något av sin fina mamma :) hihi... som du sa; stjärnor ska stjärnor ha, helt rätt :) Den är superfin... Tyvärr är har Lucas jackan i stl 62 så den är ganska stor.

    Åh, så T skriver egna låtar! Hur coolt är inte de!!! ;) Stolt mamma kan jag tro!

    Sov nu gott, jag ska gå och bajsa lite tusenlappar.... sömn är överskattat. De kan man ta i nästa liv. kramen till dig♥

    SvaraRadera