fredag 23 september 2011

Bättre lycka i natt?

Ännu en natt har passerat utan mycket sömn. Lillskiten har fått för sig att man ska vakna flera gånger per natt. Ibland ger man ifrån sig ett heeey, ibland ett hjärt skärande gallskrik, ibland knorrar man som den knorrhane man är och ibland är man bara arg och snuttig.

Så idag har den trötta zoombiemamman återigen trollat med knäna och plockat fram sina helgarderingar: babysitter framför tv samt dansande sängmobil med speldosa. Det fungerar i ungefär 10 minuter sen blir det liv i slottet. Stackars grannar! Idag var jag till och med så desperat att jag kollade kroppstemperaturen för att utesluta att han inte var sjuk och kinkig pga det. Resultatet blev en finfin temp på 37,1 grader samt några mindre väldoftande pruttar.

Det är bara att acceptera att han nu är i utvecklingsfas tre? och att hans kroppsliga och mentala utveckling springer iväg som galopperande hästar. Inte lätt för en sådan liten krabat att hinna hänga med i svängarna. Han har ju faktiskt inte världens längsta ben!

Efter en slitsam natt kände jag inte direkt för att ge mig på ett Step-up-pass nivå 2 idag så jag avbokade och funderar på att slänga in en träning imorgon istället. En promenad kanske inte vore helt fel om jag bara får tid att slänga på mig masken och lite andra kläder.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar