lördag 10 september 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Natten bjöd på några oväntade moment så som bad av bebis, svabbning av golv, tvätt av skötbädd och blöjkorg, dusch av mamma samt byte av pyjamas. Det var inte riktigt så jag hade tänkt mig den när T valde att slockna klockan nio i går kväll efter en monster amning.

Som resultat vaknade både son och mor idag med svintolook. Stackars barn som ärvt mina lockar han kommer slita sig hårlös framför spegeln när han blir äldre. Att somna med blött hår funkar inte riktigt för mig kan man lugnt säga

Glad är jag idag att regnet återigen intagit Göteborg. Det betyder att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag ligger i soffan och kollar på IDOL :)

Snart kommer A hem från huvudstaden. Han är efterlängtad särskilt dagar som denna. Ikväll väntar filmmys och hemlagad pizza. Vad hittar ni på?

2 kommentarer:

  1. Vi har åkpåsen från emmaljunga. Nu har jag däremot upptäckt att den inte riktigt får plats i liggdelen. Men jag tror nog att Rasmus kommer börja använda sittdelen om några månader och den verkar vara gjord för den delen. Lite dumt egentligen.. allt kostar ju en förmögenhet, haha! Vad har du för emmaljunga vagn?
    Ja det var nog bara en tillfällighet för i natt vaknade han som vanligt och ville äta. Men det kan ju vara ett steg i "rätt riktning". Hur sover Teodor om natten & dagen?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat se ett mönster hos Rasmus och det är att han ammar ungefär var tredje timma på dagen, lite oftare på kvällen och det är inte något jag direkt styrt.. Även hans sovpass på dagen brukar vara ungefär samma tider eftersom han oftast inte orkar vara vaken mer än 1½-2 h. Han somnar ca 20, sen ammar jag honom ca 23.30, 03.00 och 06.30.. men nu hoppas ju jag att han snart kan slopa 03 målet så jag kan få sova hela natten som jag fick häromdagen..
    Det var någon som sa att man kunde testa och ge dom lite tillägg på kvällen och att dom oftast sover bättre då eftersom det mättar mer.. men jag vet inte om det är en sån bra idé!?
    Kram

    SvaraRadera