lördag 24 september 2011

Invasion

I natt lyckades jag skrapa ihop fler timmar med sömn än på länge trots att T vaknade två ggr för mat mellan halv åtta och halv sju. Jag vet två ggr är inte mycket men vi har blivit bortskämda med endast ett mattillfälle per natt en längre tid nu så min kropp har lite svårt att anpassa sig. Två ggr är dock bra mycket bättre än fyra-fem så nu hoppas jag det här natthattandet är över. (får säkert bita mig själv i lilltån bara för att jag skrev det här)

Nu sover iaf båda mina killar sött sedan drygt två timmar tillbaka. Klockan åtta kunde jag lugnt placera Teodor i sängen efter en maratonamning. Jag skämtar inte om jag säger att han legat och snuttat säkert en timme. Helt sinnsykt!! ;) Jaja sover han bra nu har jag inte ont av det. Jag halvslumrade nämligen själv med en varm mysig bebis bredvid mig. Mys på hög nivå!!

Idag höll jag på att missa träningen eftersom slarvmaja själv inte hittade varken cykelnyckel eller husnyckel. Eller jo först hittade jag dem men sen gick jag och förla dem för att sen hitta dem igen efter många mindre fina ord som bubblade ur min mun (ja tro det eller ej men "fina flickan" kan svära) för att sedan på något klantigt sätt lägga dem ifrån mig igen så jag inte hittade dem.

När jag väl blivit nyckelrik igen kastade jag mig in i hissen, ner i cykelförrådet, låste upp cykeln, backade ut den och kollade hastigt ned. Då är det förbannade bakhjulet helt sumpigt. Kul kul! Lucky me! Ja det var bara att hiva fram cykelpumpen och pumpa ivrigt Tur man har bra driv i armmusklerna ;)

Fram till korsvägen hade jag sen en ganska smärtfri resa men då upptäckte jag självklart till min fasa denna enorma folksamling. Bokmässa! Tjooohoooo!!! Köer av dess like, folk som vimlade åt höger och vänster. Hela cykelbanan helt igenproppad och ännu en gång slog det mig hur desorienterade alla turister blir när de kommer till Göteborg.

Inte nog med att det finns både cyklar, gående och bilar. Det finns bussar med och visste ni att det finns något som kallas för SPÅRVAGNAR? neeeeeehäääää!! Är det sant?

Så då passar man på att ställa sig mitt i cykelbanan när det ändå finns möjlighet och stirra blint på dessa enorma underverk som liksom svävar fram helt magiskt. Vadå ska man flytta sig när någon högljutt och ivrigt plingar på ringklockan? Bor det människor i den här staden? Äger inte jag den plats jag står på? Cykelbana vad är det?

Till på köpet hade jag missflyt vid varenda rödljus och väl vid kungsportsplatsen är det något smart snille som bestämt att det ska vara drillflickornasdag. Flytta på er här kommer jag!!!'

Ni ska tro det bubblade i mig när jag några minuter senare ramlade in på Friskis med andan i halsen. Två sketna minuter försenad var jag för att hinna hämta ut min biljett.

Summan av det lilla äventyret slutade i en bokningsvarning, en ganska uppstressad Martina samt ett helt fantastiskt Step-pass. Om det var värt det? Japp varenda liten djävulsk tanke!!

Nu blir det bingen! Sov gott!

1 kommentar:

  1. hihi sköning!

    jag vill att du biter dig i stortån hur eller hur....jag bara måste se den vigheten! De skulle jag aldrig klara av! ;) ha en skön söndag. Idag börjar jag mitt träningsliv :P hihi pepp pepp!

    SvaraRadera