onsdag 21 september 2011

Dagsformen!

Då var det en vecka sedan jag steg på vågen och idag var jag så klart tvungen att se om det skett någon förändring sen förra veckan. Inte var det någon enorm viktnedgång men den visade faktiskt ett halvt kilo mindre idag än förra veckan. Det går med snigelfart! Jag hoppas  dock att det ska gå lite snabbare än en sköldpadda nu när jag kommit igång med träningen igen. Min kropp borde bli chockad med tanke på att den legat på sofflocket nästan ett helt år.
  • Start vikt: 68,5 kg
  • Dagens vikt. 68 kg
  • Målvikt: 58 kg 
  • Antal byxor från den gamla garderoben som går över höfterna och kan knäppas utan obehag: 3 st. 
Tre kilo kvar till inskrivningsvikt. Många kilo kvar till trivselvikt. Det är ingen tvekan om var mina extra kilo sitter. Lite kvar runt magen så klart men annars är det mina bauta lår, höfter och booty som fått lagra fettet. Ja boobsen är ju inte direkt mindre än innan heller men jag kan ju inte direkt lura varken mig själv eller någon annan med att de lagt på sig tio extra kilo :p

Dagens träning fick bli lite diverse styrkeövningar samt en promenad ner till stan om en stund för att möta upp sambo. Present till mamma/mormor står på schemat. Kom på att jag har sådana där festliga tränings-dvd:er hemma. Vet att en var ganska bra. Ska nog försöka köra den någon gång i veckan när jag ändå är hemma med Teo. Bättre än ingen träning!

3 kommentarer:

  1. Du är ju superduktig å är jättefin!!

    Åhaa... ja... det är väl som du säger.. balsam för själen. Tyvärr så har det nu gått lite för mycket utför å nu blir det ännu jobbigare att ta tag i det. Men samtidigt.. Nu eller Aldrig!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Go morgon bruden! Jag är dock helt övertygad om att de där 10 kilona kan ha satt sig enbart på brösten! Ja menar omöjligt kan de ju inte vara :P Å andra sidan...hur snygga skulle de proportionerna vara ;) hihi... numera bystdrottning isf!

    Jag tycker du är duktig och kämpar på! Kan ju ärligt säga att de var inget av det där som syntes på bilden iaf!

    Du tröjan är jag supernöjd med så spring o köp :) Hade den igår o så ful var jag inte :P hihi...

    Vi verkar ha samma problem; sitter kring låren! och på köpet så fick lite snygga handtag som jag inte haft innan :P Jag har också ca 3 kg till inskrivningsvikt men destofler till målvikt...hur jag nu kan ha en målvikt när jag inte tagit tag i mitt liv än... ;)

    Kämpa på! Ha en skön torsdag! kramelikram

    SvaraRadera
  3. Ja dom där ständiga faserna.. haha! Men i natt fick jag iaf sova lite.. guuud så skönt det var :)
    Hoppas ni mår bra!! Kram

    SvaraRadera